سیسکو لایو: هوش مصنوعی در کانون توجه

 

چاک رابینز، مدیرعامل سیسکو، می‌گوید که تحول هوش مصنوعی با سرعتی بسیار بالا در حال رخ دادن است، شبیه به گذار به فضای ابری اما با شدت بیشتر.

لاس وگاس – در همایش سیسکو لایو این هفته، سیسکو هوش مصنوعی را به عنوان محور اصلی قرار داد و از محصولات جدید در زمینه‌های شبکه، مدیریت و امنیت رونمایی کرد. همچنین به شراکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی اشاره کرد که انتظار می‌رود استقرار هوش مصنوعی در سازمان‌ها را تسریع کنند.

چاک رابینز در سخنرانی اصلی خود گفت: «هوش مصنوعی با سرعتی بی‌سابقه در حال پیشرفت است، به‌خصوص وقتی آن را با برخی از فناوری‌هایی که طی سال‌ها درباره‌شان صحبت کرده‌ایم مقایسه می‌کنید. مثلاً چقدر درباره ۵G صحبت کردیم تا اینکه آن را به‌کار بردیم؟ هوش مصنوعی مولد بسیار سریع در حال گسترش است و در سراسر محصولات ما به‌کار گرفته شده است. احتمالاً شما هم در حال پیدا کردن موارد استفاده‌ای برای آن هستید، اگر تاکنون این کار را نکرده‌اید، و می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید از آن استفاده کنید.»

رابینز افزود که شرکت‌های امروزی که به شدت توسعه یافته‌اند، زمانی که بتوانند به طور کامل به زیرساخت‌ها و شبکه‌ها نگاه کنند تا بفهمند چه اتفاقی در حال وقوع است و از این داده‌ها برای پیش‌بینی و جلوگیری از خرابی‌ها و مشکلات دیگر استفاده کنند، مدیریت بسیار ساده‌تری خواهند داشت. او تحول هوش مصنوعی را مانند گذار به فضای ابری اما با شدت بیشتر توصیف کرد.

خوشه‌های AI نکسوس هایپرفابریک سیسکو

سیسکو با ایجاد خوشه‌های هوش مصنوعی شبکه‌ای و استفاده از هوش مصنوعی برای مدیریت شبکه‌ها، وارد عرصه جدیدی شده است.

در زمینه شبکه، سیسکو بسته‌ای آماده به نام خوشه AI هایپرفابریک نکسوس سیسکو معرفی کرد که در سه‌ماهه چهارم به آزمایش گذاشته خواهد شد. این مجموعه به مشتریان اجازه می‌دهد تا بسته‌ای یکپارچه از شبکه‌سازی را به صورت یک سوییچ سری ۶۰۰۰ سیسکو برای پیاده‌سازی اسپاین و لیف با پشتیبانی از اترنت ۴۰۰G و ۸۰۰G، GPU‌ها – در شراکت با انویدیا که شامل واحد پردازش داده BlueField-3 و SuperNIC آن است – طراحی‌های مرجع برای ساخت پایگاه‌های هوش مصنوعی و پلتفرم داده Vast برای ذخیره‌سازی یکپارچه، پایگاه داده و موتور عملکرد داده‌محور ساخته شده برای هوش مصنوعی را پیاده‌سازی کنند.

جاناتان دیویدسون، معاون اجرایی و مدیر کل شبکه‌های سیسکو، گفت: «هایپرفابریک یک راه‌حل هوش مصنوعی بومی خودکار و هوشمند است که برای ساده‌سازی طراحی، استقرار و مدیریت شبکه، محاسبات و ذخیره‌سازی به‌منظور ساخت هوش مصنوعی کامل در هر مکانی که داده‌های سازمانی وجود دارد، طراحی شده است.»

تضمین تجربه دیجیتال بومی هوش مصنوعی

در بخش مدیریت، سیسکو از تضمین تجربه دیجیتال رونمایی کرد که پلتفرم هوش شبکه ThousandEyes خود را به محیط‌های ابری – در حال حاضر سرویس‌های وب آمازون – گسترش می‌دهد و اکنون به مشتریان اجازه می‌دهد مشکلات و خرابی‌ها را در منابع داخلی که مالک آن‌ها هستند و منابعی که مالک آن‌ها نیستند، مانند آن‌هایی که روی سرویس ابری اجرا می‌شوند، شناسایی کنند. سیسکو می‌گوید هزاران نماینده ThousandEyes در سراسر اینترنت و شبکه‌های سازمانی پراکنده‌اند و این پلتفرم با بیش از ۶۵۰ میلیارد اندازه‌گیری روزانه در سطح جهانی قدرت می‌گیرد.

این شرکت همچنین برنامه بینش‌های ابری مبتنی بر هوش مصنوعی خود را گسترش داده است. زمانی که بارهای کاری مشتری وارد شبکه ارائه‌دهنده ابری می‌شود، پلتفرم می‌تواند نشان دهد که چگونه اجزا و خدمات از نظر شبکه به یکدیگر متصل می‌شوند، چگونه بالانس‌کننده‌های بار کاربردی به بالانس‌کننده‌های بار شبکه متصل می‌شوند و چگونه این در نهایت یک گروه هدف در چندین نمونه AWS EC2 را تشکیل می‌دهد.

پشتیبانی Hypershield برای DPUs AMD Pensando و IPUs اینتل

سیسکو پشتیبانی از DPUs AMD Pensando را به HyperShield جدید مبتنی بر هوش مصنوعی خود اضافه کرد، یک بستر امنیتی خود ارتقایی که برای حفاظت از برنامه‌های توزیع‌شده، دستگاه‌ها و داده‌ها طراحی شده است. DPUs Pensando شامل نرم‌افزارهای هوشمند و قابل برنامه‌ریزی برای پشتیبانی از خدمات ابری، محاسباتی، شبکه، ذخیره‌سازی و امنیت تعریف‌شده توسط نرم‌افزار است.

سیسکو گفت که DPUs در سرورهای سیستم محاسبات یکپارچه سیسکو (UCS) و از سایر فروشندگان سرور برجسته تا پایان سال ۲۰۲۴ در دسترس خواهد بود. سیسکو همچنین قصد دارد از واحدهای پردازش زیرساخت قابل برنامه‌ریزی اینتل (IPU) پشتیبانی کند.

کنترل ابری امنیتی سیسکو

یک معماری مدیریت بومی هوش مصنوعی جدید به نام کنترل ابری امنیتی سیسکو نیز در راه است. این سیستم برای پیکربندی، مدیریت و نظارت بر کل ابر امنیتی سیسکو طراحی شده است و با راه‌حل‌های امنیت شبکه سیسکو آغاز می‌شود.

آموزش و گواهینامه هوش مصنوعی

به غیر از محصولات، سیسکو برنامه‌هایی را برای تقویت ابتکارات شغلی مرتبط با هوش مصنوعی اعلام کرد. اول، سیسکو مرحله ابتدایی آموزش تخصصی شرکای هوش مصنوعی خود را معرفی کرد که به شرکای تجاری دانش لازم برای بهینه‌سازی زیرساخت برای بارهای کاری هوش مصنوعی با استفاده از فناوری سیسکو را ارائه می‌دهد.

صندوق سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری هوش مصنوعی

سیسکو یک صندوق سرمایه‌گذاری جهانی ۱ میلیارد دلاری برای کمک به تقویت اکوسیستم استارتاپی و گسترش توسعه راه‌حل‌های هوش مصنوعی امن و قابل اعتماد راه‌اندازی می‌کند. به عنوان بخشی از این صندوق هوش مصنوعی، سیسکو سرمایه‌گذاری‌هایی در Cohere، Mistral AI و Scale AI اعلام کرد. طی چند سال گذشته، سیسکو بیش از ۲۰ فروشنده متمرکز بر هوش مصنوعی را خریداری یا در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است.

 

منبع:NETWORKWORLD

 

مطالب مرتبط