اخبار جدیدرویداد ها

سقوط سهام اینتل | سقوط ۲۶ درصدی

جزئیات سقوط سهام اینتل

طبق گزارش مالی سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴ اینتل که دیروز منتشر شد، سود و درآمد این شرکت کمتر از انتظارات تحلیل‌گران بود. همچنین این شرکت اعلام کرد که بیش از ۱۵ هزار نفر از کارکنان خود را اخراج می‌کند. با انتشار این اخبار، سهام این شرکت بزرگ تراشه‌ساز بیشترین افت خود را در ۵۰ سال گذشته تجربه کرده است.

براساس گزارش CNBC، پس از انتشار گزارش مالی ناامیدکننده سه‌ماهه دوم و اعلام اخراج کارکنان، سقوط سهام اینتل در پایان معاملات روز جمعه (۱۲ مردادماه) با ۲۶ درصد کاهش به ۲۱.۴۸ دلار رسید. این کاهش، بزرگترین سقوط سهام اینتل در ۵۰ سال گذشته محسوب می‌شود. پیش از این در جولای ۱۹۷۴، سه سال پس از عرضه اولیه سهام اینتل، سهام این شرکت با کاهش ۳۱ درصدی مواجه شده بود. ارزش بازار این شرکت اکنون کمتر از ۱۰۰ میلیارد دلار است.

اینتل در گزارش مالی خود اعلام کرد که انتظار دارد درآمد سه‌ماهه سوم بین ۱۲.۵ تا ۱۳.۵ میلیارد دلار باشد که بسیار کمتر از انتظارات ۱۴.۳ میلیارد دلاری تحلیل‌گران است. سود هر سهم (EPS) این شرکت در سه‌ماهه دوم به ۰.۰۲ دلار و درآمد آن به ۱۲.۸ میلیارد دلار رسید، درحالی‌که انتظار تحلیل‌گران به ترتیب ۰.۱ و ۱۲.۹ دلار بود.

بخش مرکز داده و هوش مصنوعی اینتل در سه‌ماهه دوم ۳.۰۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرد که کمتر از انتظارات ۳.۰۷ میلیارد دلاری تحلیل‌گران بوده است. هرچند مرکز داده و تجارت هوش مصنوعی به اینتل فرصتی برای افزایش درآمد می‌دهد، پردازشگرهای گرافیکی اینتل همچنان به اندازه تراشه‌های انویدیا تقاضا ندارند.

«پت گلسینگر»، مدیرعامل اینتل، می‌گوید که تصمیم برای تولید سریع‌تر تراشه‌های Core Ultra که می‌توانند وظایف هوش مصنوعی را انجام دهند، این ضرر را جبران می‌کند. او اشاره کرد که رقابت در قیمت‌گذاری در طول سه‌ماهه دوم و تلاش شرکت‌های رقیب مانند کوالکام و AMD برای گرفتن سهم بازار از اینتل، از چالش‌های این شرکت بوده است.

سقوط سهام اینتل ، بزرگترین سقوط و زیان بار ترین افت

درباره نسل پنجم چت جی پی تی بیشتر بدانید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا