سرویس اینترنت استارلینک SpaceX در ماه آینده از حالت آزمایشی خارج خواهد شد

بر اساس توئیت اخیرا منتشر شده توسط ایلان ماسک به‌نظر می‌رسد که سرویس اینترنت استارلینک شرکت SpaceX احتمالا در ماه آینده از حالت آزمایشی خارج خواهد شد. مدیرعامل شرکت SpaceX به پرسش یکی از کاربران پیرامون زمان خروج سرویس از حالت بتا این چنین پاسخ داد. با فرض رعایت بازه زمانی اعلام شده توسط کمپانی می‌توان دریافت که سرویس استارلینک برای مدت حدودا ۱ سال در وضعیت آزمایشی قرار داشته است.

شرکت SpaceX پیش‌تر در اکتبر سال ۲۰۲۰ ارسال ایمیل دعوت‌نامه به عموم کاربران آزمایشی استارلینک را آغاز کرد. بنابراین با فرا رسیدن اکتبر سال ۲۰۲۱، سرویس اینترنت استارلینک برای مدت ۱ سال در وضعیت آزمایشی قرار داشته است. SpaceX روند دریافت پیش‌سفارش از کاربران علاقه‌مند به اینترنت استارلینک را آغاز نموده است. بدین منظور مشتریان بایستی مبلغ ۹۹ دلار را به‌عنوان ودیعه اولیه پرداخت کنند. این رقم در صورت عدم تمایل کاربران به دریافت سرویس یا منتظر ماندن برای راه‌اندازی آن در منطقه سکونت خود به‌صورت کامل قابل بازپرداخت است.

بر اساس اعلام SpaceX در حال حاضر حدودا ۱۰۰ هزار کاربر در بیش از ده‌ها کشور مشغول استفاده از سرویس‌های استارلینک بوده و به بالغ بر ۱۷۰۰ ماهواره متصل هستند. با این‌حال افزایش مقیاس کاربران می‌تواند مشکل‌ساز باشد. ایلان ماسک پیش‌تر اعلام کرد که بر اساس پیش‌بینی وی ۵۰۰ هزار کاربر نخست به احتمال فراوان قادر به دریافت سرویس خواهند بود؛ اما با افزایش تعداد کاربران به چند میلیون نفر، شرایط تا حدودی دشوارتر خواهد شد.

در حال حاضر SpaceX مجوز پرتاب ۱۲ هزار ماهواره به مدار پایینی زمین را از کمیته ارتباطات فدرال (FCC) دریافت نموده و در صدد کسب مجوزهای لازم برای پرتاب ۳۰ هزار ماهواره دیگر به فضا است.

سرویس اینترنت استارلینک SpaceX در ماه آینده از حالت آزمایشی خارج خواهد شد

 

منبع: itresan

آموزش دوره Network+

مطالب مرتبط