با ربات پوشیدنی Samsung حس راه‌رفتن روی آب را تجربه کنید!

ربات پوشیدنی سامسونگ با هدف کمک‌رسانی به افراد مسن و کم‌توان حرکتی، از راه می‌رسد.

سامسونگ سه‌سال پیش برای نخستین بار، ربات پوشیدنی خود با نام GEMS Hip را به نمایش گذاشت و قصد داشت آن را تا پایان سال جاری عرضه کند؛ اما اکنون به‌گزارش وب‌سایت کره‌ای Financial News، سامسونگ عرضه‌ی این محصول را به‌تعویق انداخته است و قصد دارد نام آن را تغییر دهد.

نخستین ربات پوشیدنی سامسونگ که پیش‌تر با نام GEMS Hip شناخته می‌شد، قرار است با نام Bot Fit اوایل سال ۲۰۲۴ و در مراسم CES از راه برسد. آزمایش‌های Bot Fit سامسونگ به پایان رسیده و این شرکت محصولش را برای معرفی، به شرکای خود تحویل داده است.

ربات Bot Fit برای کمک‌رسانی به افراد مسن یا افراد کم‌توان حرکتی طراحی شده است و از دو حالت Aqua و Booster پشتیبانی می‌کند. حالت اول راه رفتن روی آب را شبیه‌سازی می‌کند که هم جنبه‌ی تفریحی دارد و هم برای توان‌بخشی افراد آسیب‌دیده به‌کار می‌رود. حالت دوم، برای مشکلات پا و کمر قابلیتی تقویت‌کننده ارائه می‌دهد و به افراد آسیب‌دیده کمک می‌کند که آسان‌تر راه بروند.

ربات پوشیدنی Bot Fit دارای قابلیت همگام‌سازی با گوشی سامسونگ، ساعت هوشمند سامسونگ و هدفون سامسونگ است؛ یعنی می‌توان آن را با گوشی و ساعت هوشمند مدیریت کرد تا جزئیات سلامتی را ضبط کند، همچنین با استفاده از هدفون، امکان بهره‌گیری از راهنمایی‌های صوتی برای کاربر فراهم می‌شود.

ظاهراً سامسونگ پیش از عرضه رسمی، چندین دستگاه از نخستین ربات پوشیدنی خود را به کارمندانش که مشتاق استفاده از آن بودند، فروخته است.

لی‌ جائه‌یونگ، رئیس هیئت‌مدیره و رهبر سامسونگ، در حوزه‌ی هوش مصنوعی و رباتیک سرمایه‌گذاری هنگفتی کرده است تا رشد روزافزون را برای شرکت تحت مدیریتش به‌ارمغان بیاورد. غول فناوری کره جنوبی تا سال ۲۰۲۴ قصد دارد ۱۷۹ میلیارد دلار دیگر را برای سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها اختصاص دهد.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط