انتقاد شدید مدیرعامل تلگرام از سیاست‌های شرکت اپل

پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام در واکنش به گزارش نیویوک تایمز مبنی بر روابط اپل با دولت چین، این شرکت آمریکایی را مورد انتقاد قرار داد.

دوروف این سخنان را در کانال عمو‌می‌خود در تلگرام منتشر کرد و نوشت محصولات سخت‌افزاری اپل، انسان را به قرون وسطی ‌می‌برد و این رویکرد قطعا توسط حزب کمونیست چین بسیار مورد تقدیر قرار گرفته است.

دوروف این انتقادها را در حالی مطرح کرد که اخیرا نیویورک تامیز آمریکا، در گزارشی تحقیقی به روابط میان اپل و دولت چین پرداخت. به دنبال انتشار این گزارش، مدیرعامل تلگرام در کانال شخصی خود نوشت: اپل در اجرای مصرانه مدل کسب‌وکار خود مبنی بر فروش سخت‌افزارهای گران‌قیمت و منسوخ به مشتریان بسیار موفق عمل کرده است. هر بار که از یک گوشی آیفون برای تست نسخه آی او اس اپلیکیشن خود استفاده ‌می‌کنم، احساس ‌می‌کنم که به قرون وسطی بازگشته‌ام. نمایشگر ۶۰ هرتزی آیفون یارای رقابت با نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی گوشی‌های جدید اندرویدی را که اجرای روان‌تر انیمیشن‌ها را به دنبال دارند، ندارد.

وی در ادامه افزود که مشکل اصلی، سخت‌افزارهای قدی‌می‌و گران‌قیمت نیست، بلکه آن است که کاربران آیفون به «برده‌های دیجیتال اپل» تبدیل شده‌اند. تعجبی ندارد که این رویکرد دیکتاتوری اپل مورد تقدیر حزب کمونیست چین قرار گرفته باشد که البته به لطف اپل، اکنون تما‌می‌اطلاعات شهروندان چینی که از آیفون استفاده ‌می‌کنند، در اختیار دولت چین قرار گرفته است.

اگرچه شاید بسیاری از کاربران با اظهارات دوروف در خصوص قیمت بالای محصولات این شرکت موافق باشند، اما شاید در خصوص قدی‌می‌بودن سخت‌افزارهای این شرکت با وی هم‌عقیده نباشند چراکه برخی از تراشه‌ها و تولیدات این شرکت، بسیار مدرن و پیشرفته هستند و شوک جدیدی را به بازار وارد ‌می‌کنند.

جدای از گزارش نیویورک تایمز، مشخص نیست که چه چیز دیگری مدیرعامل تلرام را این چنین برآشفته و او را به استفاده از چنین کلماتی برای انتقاد از اپل واداشته است. در هر صورت، روابط میان این دو شرکت در طی ماه‌های اخیر و با حذف تلگرام از اپ استور، شکرآب شد. اگرچه اپل بعدا با بازگشت تلگرام به فروشگاه اپلیکیشن خود موافقت کرد، اما به نظر ن‌می‌رسد که تب انتقادهای دوروف از سیاست‌های اهالی کوپرتینو به این زودی‌ها فروکش کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *