سرویس استریم «تی‌وی پلاس» اپل احتمالا کمتر از ۲۰ میلیون مشترک دارد

اپل از زمان راه‌اندازی سرویس استریم «تی‌وی‌ پلاس» در سال ۲۰۱۹، تعداد مشترکان آن را منتشر نکرده، اما حالا طبق گزارشی جدید، ظاهرا کوپرتینویی‌ها به «اتحادیه بین‌المللی کارکنان صحنه تئاتر» (IATSE) تعداد مشترکان این سرویس را در ایالات متحده آمریکا و کانادا کمتر از ۲۰ میلیون اعلام کرده‌اند که از پیش‌بینی تحلیلگران پایین‌تر است.

با این حال، کوپرتینویی‌ها ادعا کردند که این مقدار لزوما مشخص نمی‌کند که چه تعداد مشترک با پرداخت مبلغ اشتراک، از سرویس استریم اپل استفاده می‌کنند. همچنین اشاره‌ای به تعداد مشترکین رایگان این سرویس نشده است. با این وجود باید اشاره کرد که اپل پیش از این به مشتریانی که آیفون، آیپد و مک جدید خریداری می‌کردند، اشتراک یکساله اهدا کرده است. تخمین زده می‌شود که اپل در سال گذشته ۲۰۶ میلیون آیفون در سراسر جهان به فروش رسانده که روی افزایش سهم این سرویس در بازار کمک می‌کند، البته کوپرتینویی‌ها اخیرا این مدت را به سه ماه کاهش داده‌اند.

بر اساس این گزارش، داشتن کمتر از ۲۰ میلیون مشترک، به اپل این امکان را می‌دهد که نسبت به پخش‌کننده‌های بزرگتر هزینه کمتری به خدمه تولید پرداخت کند. بر اساس قرارداد فعلی که توسط CNBC افشا شده، سرویس‌های استریم می‌توانند در صورت گزارش تعداد کمتر از ۲۰ میلیون مشترک به کارکنان خود، نرخ‌های کمتری را بپردازند، زیرا سودآوری سرویس‌های استریم در حال حاضر نامشخص است. با این وجود IATSE در حال مذاکره برای عقد قرارداد بهتری است، زیرا قوانین فعلی برای غول‌های فناوری مانند اپل استثنایی ایجاد نمی‌کند. همچنین اتحادیه عنوان می‌کند که سرویس‌های استریم را نمی‌توان به عنوان «رسانه جدید» درنظر گرفت.

اما در مقایسه با سایر سرویس‌های استریم جهانی، اپل به نتایج تقریبا کم‌رنگی دست پیدا کرده است. نتفلیکس در ماه آوریل اعلام کرده بود که ۲۰۸ میلیون مشترک دارد و دیزنی پلاس دیگر رقیب بزرگ سرویس اپل تی‌وی‌ پلاس در ماه مارس بیش از ۱۰۰ میلیون مشترک داشته است. همچنین گفته می‌شود اپل برای هر قسمت از سریال‌هایی مانند The Morning Show تا ۱۵ میلیون دلار هزینه کرده است.

منبع: Digiato

آموزش دوره شبکه

مطالب مرتبط