سامسونگ برترین برند بازار موبایل اروپا شد؛ شیائومی به جایگاه سوم تکیه زد

بازار گوشی‌های هوشمند اروپا در سه ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ رشد ۱۰ درصدی را تجربه کرد و سامسونگ رتبه‌ی اول را در اختیار گرفت.

براساس تحقیقات کانترپوینت، رکود طولانی‌مدت بازار موبایل اروپا با رشد ۱۰ درصدی در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ تا حد زیادی به پایان رسید؛ رشد فصلی بازار موبایل اروپا از سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱ تاکنون دیده نشده بود.

سامسونگ، اپل و شیائومی تسلط خود را بر بازار اروپا حفظ کردند؛ اما اوضاع فروش در میان آن‌ها مشابه نیست. سامسونگ با رشد هفت درصدی، سهمش را به ۳۲ درصد رساند و در صدر قرار گرفت. افزایش سهم سامسونگ نتیجه‌ی عرضه‌ی موفق سری گلکسی S24 است.

از سوی دیگر اپل با در اختیار گرفتن ۲۵ درصد از سهم بازار، افت یک درصدی را تجربه کرد. کاهش فروش فصلی آیفون ۱۵ و عرضه‌نشدن آیفون SE در سال ۲۰۲۴ از دلایل کاهش فروش آیفون است.

شیائومی با افزایش ۱۱ درصدی فروش، رشد ثابتی را به‌نمایش گذاشت و جایگاه خود را به عنوان سومین فروشنده‌ی بزرگ با سهم ۱۸ درصدی تثبیت کرد. موفقیت شیائومی مدیون فروش سری ردمی نوت ۱۳ در اروپای غربی به ویژه اسپانیا و ایتالیا است. شیائومی در اروپای مرکزی و شرقی رقابت را به شرکت‌های سامسونگ و تکنو باخت.

نمودار کانترپوینت نکات جالب‌تری به‌‎همراه دارد. ریلمی به لطف عملکرد قوی در اروپای غربی رشد قابل‌توجه ۵۹ درصدی را ثبت کرد و سری C مقرون‌به‌صرفه‌ی ریلمی پرفروش ظاهر شدند.

آنر به رشد بسیار عالی ۶۷ درصدی دست یافت و سهمش از گوشی اوپو پیشی گرفت و برای اولین بار جایگاه پنجم اروپا را تصاحب کرد؛ موفقیت آنر مدیون گزینه‌های هیجان‌انگیزی چون آنر مجیک ۶، مجیک V2 و آنر ۹۰ است.

مطالب مرتبط