سئوی سایت چه اهمیتی در سایت دارد؟

سئوی سایت چه اهمیتی در سایت دارد؟

سئو به معنای بهینه سازی عملکرد سایت و افزایش بازدید های از سایت بر اساس تولید محتوا بر اساس الگوریتم های خاص موتور های جستجو است. سئوی سایت توسط متخصصان ماهر در این زمینه انجام میشود و کاری بسیار تخصصی است.

 در دنیای تجارت الکترونیک و دیجیتال مارکتینگ بازدید بیشتر از وب سایت شما به معنای دیده شدن بیشتر محصول شما و افزایش فروش و بازدهی است. اگر شما فردی فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ هستید و می خواهید محصولاتتان فروش بیشتری داشته باشند و یا وب سایتی با تمرکز بر تولید محتوا دارید و می خواهید بازدهی بیشتر و آمار بازدید بالاتری به دست بیاورید موثر ترین راه رسیدن به این اهداف استفاده ار خدمات با کیفیت سئوی سایت است.

دلایل اهمیت سئو

اکثر کاربران اینترنت صفحات مورد جستجوی خود را از طریق جستجو کردن در موتور های جستجو مانند گوگل و بینگ و … پیدا میکنند. حال در نظر بگیرید وب سایت شما در در چندین جستجوی اول گوگل و یا در بهترین حالت اولین نتیجه جستجوی موتور های جستجو باشد و دارای سئو مناسب باشد و کاربران به اولین جایی که به برای رفع مشکل خود مراجعه می کنند وب سایت شما باشد می توانید تصور کنید که این موضوع تا به چه حد میتواند در روند کار شما تاثیرات مثبت ایجاد کند. حال دقیقا به عکس این موضوع فکر کنید اگر وب سایت شما حتی در چندمین صفحه جستجوی موتور جستجو هم نباشد انگاه هر چه قدر هم که محصولات با کیفیتی عرضه کنید و یا محتوی بی نقص تولید کنید زمانی که روزی یک بار هم گذر کاربری به وب سایت شما نیوفتد تلاش های شما برای داشتن محتوا و محصولات خوب همه بی نتیجه میماند. پس برای اثر بخش بودن زحماتتان باید از از سئو با کیفیت بهره ببرید تا بتوانید به بازدهی که انتظارش را دارید برسید.

تاریخچه سئو

اولین بار در اواسط دهه نود میلادی اولین موتور های جستجو اقدام به لیست کردن صفحات وب و بهره مندی از سئو کردند. در آن زمان مدیران وب سایت ها صفحه وب خود را به موتور جستجو ارسال می کردند و موتور جستجو صفحه را دانلود و ذخیره می کرد. در ان زمان دستکاری صفحات وب برای دسترسی به رتبه بهتر به مراتب کار آسان تری بود و فضا برای رفتار های مخرب هکر ها باز تر بود. از طرفی دسترسی به نتایج غیر مرتبط و صفحات وب با محتوای بی کیفیت باعث میشود موتور جستجو کاربران خود را از دست بدهد و کاربران به سمت استفاده از دیگر موتور های جستجو بروند. پس به همین دلیل موتور های جستجو الگوریتم های پیچیده تر و کار آمد تری را طراحی کردند که به راحتی نتوان آن هارا منحرف کرد و مورد رفتار های مخرب قرار داد. هر چند کماکان ترفند های برای گول زدن موتور های جستجو و الگوریتم های آن ها وجود دارد اما استفاده از این ترفند ها ریسک حذف شدن صفحه وب از موتور جستجو را به شدت بالا می برد. به همین دلایل امروزه شاهد هستیم که سئوی سایت فرایندی حرفه ای و تخصصی است که فقط توسط افراد متخصص انجام می شود.

سئو و کسب و کار های محلی

 با شیوع بیماری کرونا دنیای کسب کار در عرض زمان بسیار کوتاه دچار تغیرات بسیار بزرگ و مهمی شد که متاسفانه بیشترین آسیب دراین دوران متوجه کسب و کار های کوچک و محلی شد. زیرا مشتریان این کسب کارها به علت کرونا خانه نشین شدند و به علت خانه نشینی رو به خرید های آنلاین آوردند. پیش بینی ها بر این مبنی است که فرهنگ خرید آنلاین کم و بیش بعد از این دوران هم با مردم خواهد ماند. پس در نتیجه کسب کارهای محلی و کم تر شناخته شده برای ماندن در رقابت باید روی به خدمات انلاین و سئو بیاورند. و برای این که در رقابت با کسب کار های بزرگتر فرصتی برای رقابت  داشته باشند  باید بتوانند در صفحات اولیه نتایج موتور های جستجو باشند که این موضوع با استفاده از خدمات سئوی سایت باکیفیت قابل دسترسی خواهد بود.

تاثیر کاربران و علاقمندی های آن ها بر سئو

امروزه رفتار کاربران و علاقه مندی های آن ها نیز بر سئوی سایت تاثیر میگذارد. که استفاده از امتیاز این مسئله در گرو تولید محتوای کارآمد و جذاب است. زمانی که وب سایت به صورت مرتب محتوا تازه بارگذاری می کند موتور جستجو مبنا را بر تمایل کاربران سایت میگذارد و این موضوع بر سئو وب سایت تاثیر می گذارد. زمانی که کاربران پس از حضور در یک سایت با آن وب سایت تعامل دارند به طور مثال در سایت ثبت نام میکنند از مزایای سایت بهره مند می شود برای مطالب سایت کامنت می گذارند و یا در صورت امکان مطالب را لایک میکنند و یا در قسمت های مختلف سایت جستجو می کنند موتور جستجو مبنا را بر تعامل کاربران با سایت می گذارد و سئوی سایت را بهبود می دهد. فاکتور دیگری که در مورد تعامل کاربران با وب سایت ها برای موتور های جستجو مهم است زمانی است که کاربران در صفحه وب مورد نظر می گذرانند به این صورت که هر چه قدر این زمان بیشتر باشد تعامل کاربران با سایت بیشتر است.

جمع بندی

امروزه تقریبا اکثر افراد در زندگی روزمره خود درگیر اینترنت ، فضای مجازی ، کسب و کار های آنلاین و خدماتی از این قبیل هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *