دیگر نمی‌توانید موتور جست‌وجوی پیش‌فرض کروم را حذف کنید

مهندسان تیم کرومیوم، با انتشار کروم ۹۷، گزینه‌ی حذف موتورهای جست‌وجوی پیش‌فرض را در این مرورگر حذف کردند؛ این تغییر تمام مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

اکثر مرورگرهای وب معمولاً با یک یا چند موتور جست‌وجوی پیش‌فرض عرضه می‌شوند، این امر در ‌مورد مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم مانند مایکروسافت اج یا گوگل کروم نیز صدق می‌کند و امکان حذف این پیش‌فرض نیز برای کاربران فراهم بوده است.

با‌ این‌‌ حال به گزارش Neowin، به‌روزرسانی اخیر کرومیوم ۹۷ تغییری در تنظیمات این مرورگر ایجاد کرده است که به موجب آن، گزینه‌ی «حذف» موتورهای جست‌وجوی پیش‌فرض از این نسخه حذف شده است. با مقایسه‌ی دو تصویر قبل و بعد از نصب به‌روز‌رسانی کرومیوم ۹۷ در مایکروسافت اج در زیر می‌بینیم که گزینه‌های «ایجاد پیش‌فرض» و «ویرایش» هنوز در این مرورگر وجود دارند، اما کاربر دیگر نمی‌تواند موتورهای جست‌وجوی پیش‌فرض را حذف کند.

 

 

 

 

 

 

به‌ نظر می‌رسد که گزینه‌ی «حذف» موتورهای جست‌وجوی پیش‌فرض را خود مهندسان تیم کرومیوم حذف کرده باشند، چراکه توسعه‌دهندگان این مرورگر معتقدند خلاص شدن از این ویژگی برای کاربران نهایی مفیدتر خواهد بود.

جی‌دانلی، از توسعه‌دهنده‌های کرومیوم، درباره‌ی تغییر ایجاد شده در به‌روز‌رسانی نسخه ۹۷ کروم نوشت:

در‌ دسترس بودن گزینه‌ی حذف موتور جست‌وجوی پیش‌فرض مانند گوگل، بینگ یا بایدو به‌طور غیرقابل‌جبرانی مخرب است، چراکه حتی اگر کاربر دانش کافی برای ایجاد مجدد آن مرورگر پیش‌فرض را داشته باشند،‌ به‌هر‌حال نمی‌تواند قسمت پیشنهاد، ایجاد برگه‌های جدید یا سایر URLهای تخصصی را تنظیم کند.

ما بین دشوارتر کردن این پرسه و حذف کلی آن، دومی را انتخاب کردیم.

با اینکه تیم مهندسان تیم کرومیوم برای ایجاد این تغییر نیت خوبی داشتند، برخی از کاربران در‌ حال حاضر از مشکلات به‌وجود‌آمده‌ی جدیدی مانند تغییر خود‌به‌خودی موتور جست‌وجوی پیش‌فرض به یاهو شکایت دارند؛ کاربران زیادی با مشکلات مشابهی مواجه شده‌اند و احتمال می‌رود گزینه‌ی حذف موتور جست‌وجوی پیش‌فرض دوباره در کرومیوم ۹۸ یا ۹۹ به‌عنوان راه‌حلی موقت برای این مشکلات، دوباره به مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم بازگردانده شود.

 

منبع: زوم ایت

دوره آموزشی مهندسی CCNA

مطالب مرتبط