ممنوعیت فروش Apple watch لغو نمی‌شود

 

دولت آمریکا اعلام کرد که تصمیم دادگاه مبنی‌بر ممنوعیت فروشApple watch در این کشور را لغو نمی‌کند.ممنوعیت فروش Apple watch سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ به‌دلیل نقض پتنت شرکت ماسیمو به‌رهبری جو کیانی اولین‌بار هفته‌ی گذشته گزارش شد. براساس حکم دادگاه، اپل از واردات یا فروش این ساعت‌ها در فروشگاه آنلاین و حضوری خود در آمریکا منع شده است.

کمیسیون تجارت بین‌الملل آمریکا (ITC) تأیید کرد که دولت جو بایدن تصمیمی برای لغو این ممنوعیت نگرفته است. این آژانس در بیانیه‌ای گفت: «کاترین تای پس از مشاوره‌های دقیق تصمیم گرفت که تصمیم ITC را لغو نکند.»

ممنوعیت ITC نتیجه‌ی حکم دادگاهی است که نشان داد اپل پتنت‌های ماسیمو مربوط به سنسور اکسیژن‌سنج خون را نقض کرده است.

بدین‌ترتیب، اپل همچنان اجازه‌ی فروش اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ را در ایالات متحده ندارد. فروشندگان متفرقه می‌توانند موجودی باقی‌مانده‌ی خود را بفروشند؛ اما ازآنجاکه واردات این محصولات اکنون ممنوع است، با اتمام موجودی، فروش آن‌ها نیز به‌زودی متوقف خواهد شد.

اپل اعلام کرد که قطعاً از حکم ITC به دادگاه استیناف حوزه‌ی فدرال آمریکا شکایت خواهد کرد. جو کیانی نیز گفته است که حاضر به مذاکره با اپل است. بااین‌حال، اپل معتقد است که قوانین ثبت اختراع نامعتبر هستند و نمی‌خواهد حق امتیازی پرداخت کند. دراین‌میان، فشار ماسیمو به اپل هر روز بیشتر می‌شود.

اپل در حال بررسی تغییرات نرم‌افزاری است که حق ثبت اختراع یادشده را دور خواهد زد و امکان خرید اپل واچ را به مشتریان می‌دهد. با وجود این‌، ممکن است مدتی طول بکشد تا اپل بروزرسانی نرم‌افزاری را آماده و سپس تأییدیه‌های قانونی مرتبط را دریافت کند.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط