iMassage اندروید برای بیش‌ از ۶۰ درصد کاربران کار نمی‌کند

اپلیکیشن Beeper Mini که از آن به‌عنوان آی‌مسیج اندروید یاد می‌شود بار دیگر با قطعی گسترده مواجه شده است.

تقریباً دو هفته بعد از معرفی Beeper Mini، این برنامه به‌همراه Beeper Cloud با قطعی‌های بزرگی مواجه شدند و این مشکل بار دیگر رخ داده است.

Beeper طی سال‌های اخیر با راهکار تحت‌ سرور، پشتیبانی از iMessage را به اندروید، ویندوز و سایر پلتفرم‌ها آورد اما اوایل ماه جاری با روش مهندسی معکوس، برنامه‌ی جدیدی به‌نام Beeper Mini را برای پیام‌رسانی مستقیم با کاربران گوشی آیفون ازطریق گوشی اندروید ارائه داد. این یعنی دارندگان دستگاه‌های اندروید می‌توانند با اتصال مستقیم به اپل، به کاربران آی‌مسیج آیفون پیام ارسال و از آن‌ها پیام دریافت کنند.

به‌هرحال اپل متعهد شده که جلوی Beeper Mini را بگیرد و درنتیجه برنامه‌ی مذکور به‌ حالت ناپایدار درآمده است و بسیاری از کاربران نمی‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند.

اولین قطعی مهم Beeper Mini و Beeper Cloud که از روش مهندسی معکوس برای پیام‌رسانی با آی‌مسیج بهره می‌برند در ۸ دسامبر (۱۷ آذر ۱۴۰۲) رخ داد و البته خدمات این پلتفرم پس‌ از مدت کوتاهی به‌ حالت عادی بازگشت. Beeper در ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر ۱۴۰۲) تأیید کرد اپل حدود پنج درصد از کاربران Beeper Mini و Beeper Cloud را مسدود کرده است که البته برای حل این مشکل نیز اصلاحیه‌ای ارائه داد.

اکنون Beeper Mini و Beeper Cloud بار دیگر با مشکل مواجه شده‌اند و این‌بار بیش‌ از ۶۰ درصد کاربران اپلیکیشن‌های مورد اشاره نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

طبق گزارش‌های ثبت‌شده در Reddit، قطعی برنامه‌های Beeper از ساعات اولیه‌ی روز گذشته آغاز شده و این شرکت با ارسال پیامی به کاربران Beeper Cloud این خبر را تأیید کرد.

در پیام ارسالی Beeper به کاربرانش آمده است: «بیش‌ از ۶۰ درصد کاربران Beeper Mini و Cloud درحال‌حاضر نمی‌توانند ازطریق آی‌مسیج پیام ارسال و دریافت کنند. ما در تلاش هستیم مشکل را رفع کنیم. در این بین امکان دارد اعلان‌ها یا ایمیل‌هایی مبنی‌بر اضافه‌شدن مک جدید به حساب خود مشاهده کنید. ما دیگر از سرورهای مک استفاده نمی‌کنیم اما از نظر اپل پل ارتباطی ما مک است.»

طبق اطلاعیه‌ی ‌Beeper، اضافه‌شدن MAC به حساب کاربران این پلتفرم یعنی اپل اتصال آن‌ها را به‌عنوان مک در نظر می‌گیرد. هنوز مشخص نیست مشکلات چه زمانی رفع خواهند شد و آیا بار دیگر این پیام‌رسان به‌حالت عادی بازخواهد گشت یا خیر.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط