اخبار جدیدرویداد ها

دسترسی فناوران به اینترنت آزاد

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره دسترسی فناوران به اینترنت آزاد و پر سرعت در منطقه بین‌المللی نوآوری ایران، بیان کرد: فضای فناورانه و نوآورانه نیازمند اینترنت با سرعت و کیفیت بالا است، زیرا در این فضا کارهای حرفه‌ای انجام می‌شود و اینترنت مناسب لازمه این نوع فعالیت‌ها است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور افزود: در دنیا، اینترنتی که در منازل استفاده می‌شود با اینترنتی که در یک شرکت یا مجموعه اقتصادی بزرگ استفاده می‌شود، تفاوت دارد.
دهقانی فیروزآبادی با تأکید بر نیاز کشور به اینترنت خانگی پرسرعت و با کیفیت، افزود: بنده به این موضوع اعتقاد دارم که تا جای ممکن باید اینترنت آزاد در اختیار مردم قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر، اقتصاد دیجیتال به‌طور کامل در زندگی مردم حضور دارد و مانند برق، آب و گاز، اینترنت نیز به یک نیاز ضروری برای مردم و کشور تبدیل شده است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور ادامه داد: کشور به اینترنت آزاد و پرسرعت، با کیفیت برای استفاده مردم نیاز دارد، اما اینترنتی که در یک شرکت یا کمپانی فعال در حوزه هوش مصنوعی استفاده می‌شود، باید قوی‌تر و با پشتوانه بهتری باشد، چون فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی انجام می‌دهد. مثل تفاوت برق سه فاز صنعتی و برق خانگی که هر دو باید با کیفیت باشند اما نیازهای متفاوتی دارند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: بنا داریم در منطقه بین‌المللی نوآوری ایران، حداکثر سرعت اینترنت آزاد بدون هیچ محدودیتی در اختیار شرکت‌ها و فناوران داخلی و خارجی قرار گیرد.

معاون علمی رئیس‌جمهور اخیراً در نشست خبری اعلام کرد: بر اساس تصویب هیأت دولت، پارک فناوری پردیس یک ارتقای کالبدی، فیزیکی و همچنین ارتقای قانونی با تسهیلات قانونی جدید خواهد داشت که در ۴۰ ماده تصویب شده است و پارک فناوری پردیس به یک منطقه بین‌المللی ایران تبدیل می‌شود.

وی افزود: انتظار می‌رود که در افق ۱۴۰۸ در پارک فناوری پردیس یک زیست‌بوم جامع نوآوری شامل محل کار و زندگی برای فناوران داشته باشیم و قرار است یک منطقه ۳۰۰ هکتاری در پارک پردیس به شهر زندگی نوآوران تبدیل شود.

دهقانی همچنین بیان کرد که هدف‌گذاری این است که این منطقه بین‌المللی به پایگاه برتر برای جذب متخصصان ایرانی غیرمقیم تبدیل شود. این منطقه فضایی برای رفت و آمد بدون موانع و محدودیت‌های رفت و آمد برای متخصصان ایرانی خارج از کشور (به لحاظ پاسپورتی) خواهد بود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور همچنین اعلام کرد که براساس برنامه‌ریزی‌ها، این منطقه قرار است در بین ۱۰ پایگاه برتر سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه قرار گیرد. همچنین در افق ۱۴۰۸ این منطقه ظرفیت استقرار ۲۵۰۰ شرکت را خواهد داشت.

درباره راه هایی برای بهبود سرعت wi-fi مطالعه کنید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا