شایعه: TSMC تولید محدود پردازنده‌ی A15 اپل را آغاز کرده است

گفته می‌شود TSMC تولید محدود پردازنده‌ی A15 را برای تعبیه در خانواده آیفون ۱۳ آغاز کرده است.

TSMC در سال‌های گذشته تأمین‌کننده‌ی اصلی تراشه‌ی محصولات اپل بوده است و مطمئنا با مشتری سودآوری مانند اپل، این شرکت همچنان مرزهای توسعه‌ی سیلیکون را ادامه خواهد داد و برای حفظ اپل هر کاری انجام می‌دهد؛ ازاین‌رو، گفته می‌شود غول تایوانی صنعت تراشه، تولید پردازنده‌ی A15 را زودتر از موعد آغاز کرده است؛ پردازنده‌ای که احتمالا قلب تپنده‌ی خانواده آیفون ۱۳ خواهد بود و قدرت پردازشی آن را تأمین خواهد کرد.

به گزارش اپل‌اینسایدر و به نقل از منابع خبری دیجی‌تایمز، TSMC حداقل تولید اولیه را آغاز کرده است و گمان می‌رود پردازنده A15 با فرایند ساخت ۵ نانومتری پلاس، در حجم بیشتری در مقایسه با A14 Bionic در محدوده آیفون ۱۲ تولید شود. پیش‌بینی می‌شود شرکت تایوانی تولید انبوه پردازنده‌ها را پیش از ماه سپتامبر آغاز کند.

گزارش یادشده برای نخستین‌ بار توسط دیجی‌تایمز منتشر شد. این رسانه سابقه ضدونقیضی در پیش‌بینی دستگاه‌های اپل بر اساس اطلاعات دریافتی دارد؛ اما درعین‌حال به دلیل داشتن منابع مناسب و قابل اعتماد، اخبار موثقی از زنجیره تأمین محصولات اپل ارائه می‌دهد. گزارش‌های مربوط به آغاز تولید پردازنده A15 با پیش‌بینی قبلی مینگ-چی کو، تحلیلگر نام‌آشنای محصولات اپل، هم‌سو است. وی در دسامبر سال ۲۰۲۰ (دی ۱۳۹۹) در یادداشتی خطاب به سرمایه‌گذاران ادعا کرد که TSMC قصد دارد تولید پردازنده آیفون ۱۲ را کاهش بدهد؛ زیرا ممکن است در حال آماده‌سازی برای انتقال به آیفون ۱۳ باشد.

اگر به خاطر داشته باشد، اپل در سال گذشته خانواده‌ی آیفون ۱۲ را به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و تبعات آن، با تأخیر و در دو مرحله روانه‌ی بازار کرد. تولید زودهنگام A15 احتمالا حاکی از آن است که اپل به زما‌ن‌بندی همیشگی معرفی آیفون بازگشته است و  سری آیفون‌ ۱۳ بدون تأخیر روانه‌ی بازار خواهد شد.

اعتقاد بر این است که سری آیفون ۱۳ با سخت‌افزار بهبودیافته و تغییرات جزئی طراحی در رویداد سُنتی اپل در بازه‌ی ماه سپتامبر (شهریور) رونمایی و پس از مدتی روانه‌ی بازار شود. انتظار می‌رود غول دنیای فناوری در سری آیفون ۱۳ از بریدگی کوچک‌تری برای تعبیه حسگرهای فیس آی‌دی استفاده کند. همچنین گزارش شده است که شاسی گوشی‌های ۲۰۲۱ اپل کمی ضخیم‌تر و ماژول دوربین نیز بزرگ‌تر خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *