اخبار جدید

خودرو برقی استلانتیس آماده جنگ برای جایگاه خود در بازار اروپا

جنگ برای بازار خودرو برقی

استلانتیس (STLAM.MI) آماده است تا برای جایگاه خود در بازار خودرو برقی اروپا در برابر رقابت شدید از سوی خودروسازان چینی بجنگد. مدیرعامل این شرکت، کارلوس تاوارس، روز دوشنبه اعلام کرد که این گروه خط تولید جدید خودروهای برقی خود را در صربستان معرفی کرده است.

تاوارس روز دوشنبه گفت: “ما قرار است با چالش‌های بزرگی، و به عبارتی چالش‌های بی‌رحمانه‌ای، از سوی حمله چینی‌ها به بازار اروپا مواجه شویم. در استلانتیس، ما آماده این مبارزه هستیم.”
او افزود: “ما به آنها نشان خواهیم داد که سخت‌کوش هستیم، به آنها نشان خواهیم داد که فناوری مناسبی داریم، و به آنها نشان خواهیم داد که رقیبی بسیار سرسخت هستیم.”

صربستان که در تلاش است تا به یک تامین‌کننده کلیدی مواد اولیه پایدار، باتری‌ها و خودرو برقی در اروپا تبدیل شود، در سال ۲۰۲۲ با استلانتیس قرارداد ۱۹۰ میلیون یورویی (۲۰۶.۹ میلیون دلاری) برای تولید یک خودروی برقی در کارخانه تولید خودروی خود در کراگویواتس امضا کرد.
رئیس‌جمهور صربستان، الکساندر ووچیچ، در مراسم معرفی خط تولید جدید گفت: “این یک فرصت بزرگ برای ماست. ما تنها کشوری در منطقه بالکان غربی هستیم که تولید خودروهای برقی داریم.”

به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای دستیابی به یک اقتصاد پایدارتر، صربستان مجوز توسعه بزرگترین معدن لیتیوم اروپا توسط شرکت ریو تینتو (RIO.L) (RIO.AX) را احیا کرده است که می‌تواند به صنعت خودروهای برقی قاره کمک کند.
این کشور به دنبال تولید سالانه ۵۸,۰۰۰ تن لیتیوم است که برای حدود ۱.۱ میلیون خودروی برقی یا حدود ۱۷ درصد از بازار اروپا کافی است.
روز جمعه، صربستان یک توافق با اتحادیه اروپا برای دسترسی این بلوک به مواد اولیه استخراج‌شده در صربستان و تقویت روابط خود در زمینه تولید مواد اولیه پایدار، ساخت باتری و خودرو برقی امضا کرد.

مدیرعامل شرکت مرسدس بنز آلمان (MBGn.DE)، اولا کالنیوس، روز جمعه اعلام کرد که شرکت او یک مشتری احتمالی لیتیوم از صربستان است و از آوردن بیشتر زنجیره ارزش باتری به صربستان حمایت می‌کند.

درباره توقف در خط تولید تسلا بدانید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا