تراشه ۵ نانومتری دیمنسیتی ۷۰۰۰ احتمالا از شارژ ۷۵ واتی پشتیبانی می‌کند

مدیاتک چند روز پیش از چیپست پرچمدار دیمنسیتی ۹۰۰۰ پرده برداشت ولی ظاهرا یک محصول قدرتمند دیگر هم از این شرکت در دست ساخت است و دیمنسیتی ۷۰۰۰ نام خواهد داشت. اکنون اطلاعاتی درباره این چیپست فاش شده که از وجود فناوری شارژ سریع ۷۵ واتی خبر می‌دهد.

به گزارش یک منبع آگاه موسوم به Digital Chat Station، دیمنسیتی ۷۰۰۰ از شارژ سریع ۷۵ واتی پشتیبانی خواهد کرد تا در جایگاهی میان اسنپدراگون ۸۷۰ و اسنپدراگون ۸۸۸ قرار بگیرد. انتظار می‌رود که این تراشه هم درست مثل دیمنسیتی ۹۰۰۰ بر مبنای معماری جدید آرم V9 ساخته شود.

دیمنسیتی ۷۰۰۰ به دست TSMC و با لیتوگرافی ۵ نانومتری تولید خواهد شد. پس این چیپست در بین محصولات مدیاتک در جایگاهی بین دیمنسیتی ۱۲۰۰ با فرآیند تولید ۶ نانومتری و دیمنسیتی ۹۰۰۰ با فرآیند تولید ۴ نانومتری قرار می‌گیرد.

تراشه ۵ نانومتری دیمنسیتی ۷۰۰۰ احتمالا از شارژ ۷۵ واتی پشتیبانی می‌کند
تراشه ۵ نانومتری دیمنسیتی ۷۰۰۰ احتمالا از شارژ ۷۵ واتی پشتیبانی می‌کند

گفته می‌شود که چیپست مدیاتک وارد فاز آزمایشی شده و اگر این ادعا صحت داشته باشد، به‌زودی می‌توانیم شاهد رونمایی از آن باشیم. ولی در این فاصله پیش‌بینی می‌کنیم که اطلاعات بیشتری درباره تراشه مدیاتک فاش شود، چون هنوز از بخش عمده مشخصات فنی این محصول خبر نداریم.

منبع گزارش امروز چند روز پیش فاش کرده بود که مدیاتک در حال ساخت تراشه‌ای با لیتوگرافی ۵ نانومتری است. این تراشه احتمالا دیمنسیتی ۷۰۰۰ نام می‌گیرد و محصولی قدرتمند خواهد بود. با این حال، فعلا اطلاعات بیشتری درباره این چیپست ارائه نشده است.

تراشه دیمنسیتی ۹۰۰۰ که چند روز پیش معرفی شد، اولین تراشه‌ای به حساب می‌آید که از هسته Cortex-X2 با سرعت کلاک ۳.۰۵ گیگاهرتز و فناوری بلوتوث ۵.۳ بهره می‌برد. این تراشه همچنین سه هسته قدرتمند Cortex-A710 و چهار هسته بهینه Cortex-A510 دارد. دیمنسیتی ۹۰۰۰ از رم LPDDR5X با سرعت ۷۵۰۰ مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند و ۱۴ مگابایت حافظه کش دارد. پردازشگر گرافیکی تراشه نیز Mali-G710 انتخاب شده که امکان استفاده از رهگیری پرتو را به توسعه‌دهندگان می‌دهد.

منبع : digiato

دوره آموزش نتورک پلاس

مطالب مرتبط