حمله سایبری به بیمارستان‌های لندن مشکلات فراوانی ایجاد کرد

حمله‌ی باج‌افزاری به یکی از پیمان‌کاران، ارائه‌ی خدمات درمانی را در بخشی از لندن مختل کرد.

بیمارستان‌های لندن به‌دنبال حمله‌ی باج‌افزاری به شرکت Synnovis، یکی از پیمان‌کاران ارائه‌دهنده‌ی خدمات آزمایشگاهی، با مشکلات عمده‌ای در ارائه‌ی خدمات درمانی روبه‌رو شده‌اند. این حمله که در روز دوشنبه، ۳ ژوئن (۱۴ خرداد) شناسایی شد، تأثیر منفی بر بیمارستان‌های گای و سنت توماس، بیمارستان کینگز کالج و خدمات مراقبت‌های اولیه در جنوب‌شرقی لندن گذاشته است.

تأثیرات گسترده‌ی حمله باج‌افزاری

به گزارش رویترز، این حمله‌ی باج‌افزاری منجر به لغو عمل‌های جراحی، نوبت‌های معاینه و ارجاع بیماران به مراکز درمانی دیگر شده است. بخش انتقال خون به‌طور ویژه‌ای تحت تأثیر قرار گرفته، به‌طوری‌که تزریق اجزای خون تنها در مواقع اورژانسی و حیاتی انجام می‌شود. این حادثه منجر به اعلام وضعیت اضطراری در چندین بیمارستان بزرگ لندن شده است.

شباهت به حمله باج‌افزاری WannaCry

این حمله یادآور حمله‌ی باج‌افزار WannaCry در می ۲۰۱۷ (اردیبهشت و خرداد ۱۳۹۶) است که باعث اختلال در کسب‌و‌کارها و خدمات دولتی در سراسر جهان شد، از جمله بیش از یک‌سوم از ۲۳۶ بنیاد خدمات ملی بهداشت (NHS) انگلستان و لغو بیش از ۱۹ هزار نوبت.

واکنش مقامات بهداشتی

وزارت بهداشت و امور اجتماعی و خدمات ملی بهداشت انگلستان و مرکز ملی امنیت سایبری برای بررسی این حادثه و حمایت از سازمان‌های آسیب‌دیده همکاری می‌کنند. حملات باج‌افزاری به نگرانی فزاینده‌ای در بریتانیا تبدیل شده و بخش بهداشت و درمان به‌ویژه در برابر این تهدیدات آسیب‌پذیر است. دولت انگلستان قصد داشت در ماه ژوئن (خرداد و تیر) برای مقابله با بحران باج‌افزارها هم‌فکری عمومی برگزار کند؛ اما این برنامه‌ها به‌دلیل برگزاری انتخابات به‌تعویق افتاده است.

 

 

 

مطالب مرتبط