این نسخه سه بعدی مایکروسافت Word است

سه برنامه‌ی مایکروسافت ورد، اکسل و پاورپوینت به‌صورت رایگان برای دارندگان هدست‌های واقعیت مجازی متا کوئست دردسترس قرار گرفتند.

ورد، اکسل و پاورپوینت مایکروسافت اکنون به‌صورت رایگان برای کاربران هدست واقعیت مجازی متا دردسترس قرار گرفته‌اند. به‌نظر می‌رسد اپلیکیشن‌ها همان نسخه‌ی تحت‌وب هستند و بنابراین از قبل با بسیاری از امکانات آن‌ها آشنایی دارید.

نسخه‌ی واقعیت مجازی ورد، اکسل و پاورپوینت مشکلاتی دارد که یکی از آن‌ها ورود به سیستم است. درحالی‌که برای استفاده از این برنامه‌ها به حساب Microsoft 365 پولی نیاز ندارید، اما پس‌ از ورود مجبور خواهید شد رمزعبور حساب مایکروسافت خود را وارد کنید. البته گزینه‌ی ورود با کلید امنیتی و ورود با حساب گیت‌هاب نیز دردسترس کاربران قرار دارد. از آنجا که بسیاری از کاربران هدست‌های واقعیت مجازی احتمالاً کیبورد بلوتوثی ندارند، باید اطلاعات ورود به اکانت مایکروسافت خود را با صفحه‌‌‌کلید مجازی تایپ کنند.

طبق گزارش Android Central، نسخه‌ی واقعیت مجازی ورد شباهت زیادی به نسخه‌ی استاندارد این برنامه دارد و اگرچه بدون مشکل کار می‌کند اما ظاهراً به‌طور خاص برای فضای واقعیت مجازی بهینه‌سازی نشده است.

درواقع هنگام انتخاب دکمه‌ها و ابزارهایی که ابعاد کوچکی دارند، احتمالاً با مشکل مواجه خواهید شد؛ ازطرفی تایپ متن با کیبورد واقعیت مجازی بسیار زمان‌بر است.

برای بهره‌وری بیشتر در استفاده از نسخه‌ی واقعیت مجازی ورد، اکسل و پاورپوینت بهتر است از کیبورد و ماوس بلوتوث بهره ببرید. به‌هرحال امیدواریم تغییراتی در این برنامه‌ها اعمال شود تا برای کار در فضای واقعیت مجازی بهینه‌تر شوند.

برنامه‌های ورد، اکسل و پاورپوینت اکنون به‌صورت رایگان ازطریق فروشگاه META Quest قابل دانلود هستند و دارندگان کوئست، کوئست ۲، کوئست ۳ و کوئست پرو می‌توانند از آن استفاده کنند.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط