آیا امکان بازگشت از ویندوز ۱۱ به ویندوز ۱۰ وجود دارد؟


به نقل از زومیت

بر اساس اعلام مایکروسافت، کاربرانی که سیستم عامل خود را به ویندوز ۱۱ به‌روزرسانی می‌کنند، تنها ۱۰ روز فرصت دارند تا بدون نیاز به پشتیبان‌گیری از فایل‌ها، به ویندوز ۱۰ دانگرید کنند.

درحالی‌که مایکروسافت تا چند ماه دیگر ویندوز ۱۱ را به‌صورت رسمی عرضه خواهد کرد، کاربران می‌توانند در قالب ویندوز اینسایدر، نسخه ناپایدار این سیستم عامل را آزمایش کنند. مایکروسافت اعلام کرده است که اگر کاربران ویندوز ۱۰ سیستم عامل خود را به ویندوز ۱۱ به‌روزرسانی کنند و به هر دلیلی قصد بازگشت به ویندوز ۱۰ داشته باشند، ۱۰ روز فرصت دارند تا بدون نیاز به تهیه نسخه پشتیبان از داده‌ها و فایل‌های موجود در سیستمشان، این کار را انجام بدهند.

در غیر این‌ صورت و با پایان یافتن این مدت‌زمان، کاربران ملزم به انجام نصب تمیز (Clean Install) ویندوز ۱۰ خواهند بود و بنابراین برای از دست نرفتن فایل‌هایشان باید از آن‌ها پشتیبان تهیه کنند. شاید انجام این کار دشواری خاصی نداشته باشد؛ اما زمان‌بر است.

جزئیات مربوط به این موضوع، در صفحه معرفی ویندوز ۱۱ وب‌سایت مایکروسافت موجود است و بخشی هم برای پاسخ به سؤالات متداول کاربران در نظر گرفته شده. با توجه به توضیحات مایکروسافت، به نظر می‌رسد این موضوع برای نسخه رسمی ویندوز ۱۱ صادق است و در مورد نسخه‌های بتا و آزمایشی اعتبار ندارد.

با توجه به اینکه ویندوز ۱۰ به‌صورت رسمی تا اکتبر سال ۲۰۲۵ توسط مایکروسافت پشتیبانی خواهد شد، کاربران ملزم به به‌روزرسانی آنی به ویندوز ۱۱ نیستند و می‌توانند در زمان دلخواهش آپدیت سیستم عامل را انجام بدهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *