تحریم‌های آمریکا درآمد هواوی را ۱۰ میلیارد دلار کاهش داد

هواوی، شرکت بزرگ تکنولوژی چین اعلام کرد تاثیر محدودیت های تجاری آمریکا بر تجارت این شرکت کمتر از آن چیزی خواهد بود که از آن می ترسیدند.

هواوی، شرکت بزرگ تکنولوژی چین اعلام کرد تاثیر محدودیت های تجاری آمریکا بر تجارت این شرکت کمتر از آن چیزی خواهد بود که از آن می ترسیدند. این تحریم ها درآمد بخش گوشی های همراه هواوی را کمتر از ۱۰ میلیارد دلار در سال جاری پایین می آورد. تجارت ۱۰۰ میلیارد دلاری هواوی از اواسط می ضربه خورده است یعنی پس از اینکه واشنگتن دومین تولیدکننده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان را تهدید کرد که  دسترسی آن را به قطعات و تکنولوژی آمریکا  قطع میکند.

در اولین بررسی تاثیرات این محدودیت ها، رن ژنگفی، بنیانگذار هواوی در ژوئن گفت این محدودیت ها ۳۰ میلیارد دلار درآمد این شرکت را کاهش می دهد و جایی برای رشد این شرکت در ۲۰۱۹ نمی ماند.

اریک ژو، یکی از مدیران عامل هواوی در یک کنفرانس خبری برای معرفی ریزتراشه های هوش مصنوعی گفت:« به نظر می‌رسد  کاهش درآمدمان کمتر از این مقدار باشد ولی باید تا ماه مارس و اعلام نتیجه بررسی هایمان منتظر بمانید».

گروه تجارت مصرف کننده هواوی که شامل تجارت گوشی های هوشمند می شود، در سال جاری میلادی بهترین عملکرد را نشان داده است. این گروه در حال ساخت یک سیستم عامل مخصوص به خود است تا برای بدترین سناریوی قطع شدن دسترسی اش به نرم افزارهای اندروید گوگل آماده شود.

ژو گفت:« ولی احتمال دارد کاهش فروشمان بیش از ۱۰ میلیارد دلار باشد».

فروش گوشی های هوشمند هوآوی در چین یک سوم نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به بالاترین حد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی رسید. این افزایش فروش تا حدی کاهش صادرات به بازارهای جهانی را جبران کرد. هواوی ماه گذشته اعلام کرد  گروه گوشی های هوشمند در نیمه اول ۲۰۱۹ درآمدی بالغ بر ۲۲۱ میلیارد یوان داشته است.

واشنگتن در این هفته اعلام کرد ۹۰ روز به هواوی اجازه میدهد برای تامین نیاز مشتری های موجود، از شرکت‌های آمریکایی خرید کند ولی در عین حال ۴۰ بخش دیگر از هواوی را به لیست سیاه اقتصادی خود اضافه کرد.

ژو گفت این معافیت ۹۰ روزه برای هواوی بی معنی است چون کارکنان این شرکت کاملاً برای زندگی و کار تحت تحریم آماده هستند.

هواوی که برای کاهش وابستگی خود به فناوری های خارجی در حال ساخت ریز تراشه های خود است روز جمعه اعلام کرد  ریزتراشه هایی که می سازد مخصوص به خود این شرکت است و قصد ندارد یک فروشنده ریزتراشه باشد.

هواوی اعلام کرد به خاطر تحریم ها دیگر قادر نیست با طراحان تراشه آمریکایی مثل کادنس دیزاین سیستمز و سیناپسیس کار کند ولی این شرکت گزینه های دیگری هم دارد.

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *