فراری خودروهایش را با رمزارز می‌فروشد

امکان خرید خودرهای فراری با ارز دیجیتال برای متقضایان آمریکایی فراهم شده است و این روش پرداخت در قاره‌ی سبز هم ممکن می‌شود.

انریکو گالیرا، رئیس بازاریابی شرکت خودروسازی فراری در مصاحبه‌ای با Reuters خبر پذیرش پرداخت با ارز دیجیتال را برای خودروهای این شرکت در آمریکا داد. به‌گفته‌ی گالیرا، فروش خودروهای فراری در اروپا نیز ممکن خواهد شد.

نوسانات ارز دیجیتال در چند سال اخیر و مصرف زیاد انرژی توسط آن‌ها، باعث دور شدن بسیاری از شرکت‌های خودروسازی از فروش خودرو با ارز دیجیتال شده است؛ اما مدیر ارشد بازاریابی فراری گفت که آن‌ها تلاش کرده‌اند ردپای کربن را از طریق برنامه‌های جدید و استفاده از منابع تجدیدپذیر کاهش دهند.

انریکو گالیرا در مصاحبه با رویترز گفت: «هدف ما قطع انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰ است.» فراری به‌درخواست فروشنده‌ها امکان خرید خودرو با ارز دیجیتال را فراهم کرده است و قصد دارد تا سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ طرح کریپتو را به اروپا و بعد از آن به مناطق دیگر گسترش بدهد.

فراری به پلتفرم پرداخت بیت‌پی (BitPay) روی آورده که امکان پرداخت ازطریق بیت‌کوین، اتر و تتر را فراهم می‌کند. ممکن است این شرکت از پلتفرم‌های پرداخت دیگری هم در مناطق مختلف استفاده کند.

پلفترم بیت‌پی، پرداخت‌های ارز دیجیتال را به ارز سنتی تبدیل می‌کند و با این روش از نوسانات قیمت جلوگیری می‌کند. مدیر ارشد بازاریابی فراری می‌گوید: «اگر از طریق ارزهای دیجیتال پرداخت کنید، قیمت‌ خودرو تغییری نمی‌کند و کارمزد اضافه نمی‌شود.» هدف فراری اجتناب از معامله‌ی مستقیم با ارزهای دیجیتال و محافظت از نوسانات گسترده است.

بسیاری از نمایندگی‌های آمریکایی قبلاً با فروش خودرو با ارز دیجیتال موافقت کرده‌اند یا در شرف موافقت هستند. انریکو گالیرا معتقد است در آینده‌ی نه‌چندان دور، شرکت‌های خودروسازی بیشتری به پرداخت با ارز دیجیتال روی خواهند آورد.

منبع : زوم ایت

مطالب مرتبط