بسیاری از کاربران آیفون از گسترش اسپم‌های تقویم خبر می‌دهند

گفته می‌شود با وجود تلاش‌های اپل، اسپم‌های تقویم در پلتفرم‌های این شرکت در حال گسترس است. این هرزنامه‌ها به‌صورت پنجره‌های پاپ‌‌آپ در سافاری یا ازطریق تقویم آی‌کلاد کاربران را هدف قرار می‌دهند.

هرزنامه تقویم آی‌کلاد از سال ۲۰۱۶ برای بسیاری از کاربران مشکل‌ساز شده و اپل برای اصلاح اوضاع تغییرات زیادی اعمال کرده است؛ اما این مشکل همچنان کاربران آی‌کلاد را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و باردیگر در کانون توجه قرار گرفته است. در چند سال اخیر، اسپم‌ها یا هرزنامه‌های تقویم به چندین روش مخاطبان را تحت‌تأثیر قرار داده‌اند. برای مثال، در سال ۲۰۱۶ وب‌سایت ۹To5Mac چگونگی دریافت دعوت‌نامه‌های اسپم تقویم و اشتراک عکس به‌وسیله کاربران آی‌کلاد را برجسته کرد.

آنچه در این مواقع اتفاق می‌افتد، این است که کاربر آی‌کلاد درخواستی برای رویداد تقویم یا مشاهده یا به‌اشتراک‌گذاری عکس آی‌کلاد دریافت می‌کند. مسئله این نوع اسپم آن است که حتی اگر کاربر آن‌ها را رد کند، به اسپمر (اشتراک‌دهنده هرزنامه‌ها) اطلاع می‌دهد حساب او فعال است؛ بنابراین، آن‌ها را به ادامه ارسال هرزنامه تشویق می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، اگر هرزنامه‌ای را بدین‌شکل دریافت و گزینه «رد» را انتخاب کنید، مشکل برطرف نخواهد شد و ارسال این هرزنامه‌ها افزایش می‌یابد؛ زیرا اسپمر از فعال‌بودن حساب آگاه می‌شود.

هرزنامه تقویم معمولا ازطریق پنجره‌های پاپ‌آپ در وب‌سایت‌های مشکوک توزیع می‌شود. از قرار معلوم، موضوع جدیدی در انجمن ردیت در این هفته حدود پنج‌هزار رأی موافق به‌دست آورده و از اپل می‌خواهد محافظت‌های بیشتری دربرابر این پنجره‌های پاپ‌آپ ارائه دهد. درحقیقت، این موضوع همان چیزی است که یک‌ باردیگر مشکل اسپم‌های تقویم را در کانون توجه قرار داده است.

در بسیاری از مواقع، این پنجره پاپ‌آپ ساده‌ای است که هنگام بازدید از وب‌سایت‌های خاص، به‌عنوان کادری محاوره‌ای در سافاری ظاهر می‌شود. پنجره پاپ‌‌آپ به‌سادگی از کاربران می‌پرسد «آیا می‌خواهید اشتراک تقویم متقلبانه اضافه کنید یا خیر؟» و ظاهرا بسیاری از افراد برای رفتن به صفحه بعدی و ادامه بارگیری صفحه وب، روی گزینه تأیید ضربه می‌زنند.

مشکل هرزنامه تقویم در آیفون به‌قدری گسترده شده است که اپل حتی ویدئویی درباره نحوه حذف هرزنامه‌های تقویم در یوتیوب منتشر کرده است. راه‌حال اپل به‌شرح زیر است:

. برنامه Calendar را باز کنید.

. روی رویداد اسپم (هرزنامه) ضربه بزنید.

. دکمه «لغو اشتراک از این تقویم» را پیدا و آن را فعال کنید.

با این کار تمامی رویدادهای هرزنامه دیگر از آن تقویم خاص از گوشی آیفونتان حذف می‌شوند و اگر با چندین هرزنامه دست‌وپنجه نرم می‌کنید، باید فرایند مذکور را تکرار کنید. این فرایند به‌مراتب آسان‌تر از گذشته است و نشان می‌دهد اپل از این مشکل آگاه است و برای اعمال تغییرات تلاش می‌کند.

اپل دکمه جدید «Report Junk» را نیز به تقویم‌های آی‌کلاد اضافه کرده است که به کاربران کمک می‌کند نامه‌های ناخواسته را از تقویم‌هایشان حذف کنند. بااین‌حال، تلاش‌های اپل بیشتر بر ایجاد هرزنامه دعوت از تقویم آی‌کلاد مربوط می‌شود و در وهله بعدی هرزنامه‌های ایجادشده ازطریق پنجره پاپ‌آپ سافاری قرار دارند؛ ازاین‌رو، بهترین کار این است که همیشه اعلان‌های پاپ‌آپ را در مرورگر سافاری کاملا مطالعه کنید و برای بارگیری صفحات وب تصادفی کلیک نکنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *