مقایسه دو گجت پوشیدنی اپل و سامسونگ

در این خبر مقایسه دو ساعت هوشمند متعلق به برندهای سامسونگ و اپل آورده شده است.

دو ساعت گلکسی واچ ۴ و اپل واچ ۷ پیشرفته‌ترین و معروف‌ترین گجت‌های هوشمند در میان کاربران بوده؛ اما ممکن است این سوال ایجاد شود کدام ساعت قدرتمند‌تر و پیشرفته‌تر است.

طرح ساعت‌ها

براساس گزارش‌ها، گلکسی واچ ۴ بسیار شبیه ساعت‌های مچی بوده و دارای فرم گرد  و یک قاب چرخشی است. این ساعت از اپل واچ سری ۷ کوچیکتر بوده، اما از کیفت بالایی برخوردار است. گلکسی واچ تا عمق ۵۰ متری ضد آب بوده و گواهینامه نظامی (MIL-STD-۸۱۰G) دارد. این گواهینامه مقاومت ساعت در برابر گرد و غبار و موارد دیگر را نیز نشان می‌دهد.

اگر می‌خواهید ساعت هوشمندی با صفحه‌ نمایش عریض‌تر داشته باشید که استفاده از آن راحت‌تر باشد، باید اپل واچ سری ۷ را انتخاب کنید. این ساعت یک صفحه نمایش گسترده‌ برای تجربه کاربری بهتر دارد. اپل واچ سری ۷ کیفیت  بهتری را ارائه می‌دهد، زیرا با مواد محکم‌تر ساخته شده است.همچنین این ساعت  دارای پشتی کریستالی سرامیکی و قاب فولادی ضد زنگ و آب بوده و گفته شده این پوشیدنی هوشمند دارای گواهی IP۶X  و ضد گرد و غبار است.

صفحه نمایشگر

پیشرفته‌ترین صفحه نمایش متعلق به اپل واچ سری ۷ است. این صفحه نمایش مستطیلی قطر ۱.۹ اینچ، وضوح بالاتری از Samsung Galaxy Watch ۴ (۴۸۴ x ۳۹۶ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۲۶ ppi)  دارد. هر دو نمایشگر از حالت Always On Display و صفحه نمایش طبیعی لمسی پشتیبانی می‌کنند، اما Samsung Galaxy Watch ۴ با یک قاب چرخان نیز عرضه می‌شود. مزیت خوب گلکسی واچ ۴ سامسونگ، قطر کوچکتر آن بوده که ساعت را فشرده‌تر از رقیب خود می‌کند، اما اپل واچ به نمایشگر بهتری مجهز است.

مشخصات و نرم افزار

هر دو ساعت مجهز به پردازنده‌های پرچمدار هستند، اما اپل واچ سری ۷، عملکرد بالاتری را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، اپل واچ سری ۷ دارای حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت  است. گلکسی واچ ۴ اولین ساعت هوشمند سامسونگ است که از سیستم عامل Wear OS استفاده می‌کند و از برنامه‌های اندروید نیز پشتیبانی می‌کند، در حالی که اپل واچ سری ۷ دارای watchOS است که در حال حاضر پیشرفته‌ترین سیستم عامل برای دستگاه‌های پوشیدنی است.

سنسور و اتصالات

اپل واچ سری ۷ و سامسونگ گلکسی واچ ۴ به سنسور‌های زیادی مجهز هستند. Samsung Galaxy Watch ۴ ویژگی اصلی مانند تشخیص فشار خون را ارائه می‌دهد، اما این بدان معنا نیست که ردیاب تناسب اندام و ردیاب سلامتی است. اپل واچ سری ۷ دارای ارتفاع سنج بوده و می‌تواند پارامتر VO۲max را ردیابی کند.این ساعت‌ها همچنین دارای سنسور ECG، سنسور SpO۲، سنسور ضربان قلب، فشارسنج و … هستند.

این دو پوشیدنی هوشمند از اتصالات Wi Fi و بلوتوث پشتیبانی می‌کنند. گفته شده کاربران می‌توانند از گلکسی و اپل واچ  به عنوان دستگاه‌های مستقل  با کمک پشتیبانی از سیم کارت استفاده کنند. علاوه بر این، آن‌ها از NFC برای پرداخت‌های بدون تماس در سراسر جهان پشتیبانی می‌کنند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دوره آموزشی +Network

مطالب مرتبط