این هوش مصنوعی می‌تواند تمامی برنامه‌نویسان را بیکار کند!

یک استارت‌آپ با حمایت مایکروسافت اخیراً هوش مصنوعی جدیدی به نام Codestral معرفی کرده است که به طور تخصصی در زمینه برنامه‌نویسی فعالیت می‌کند. این هوش مصنوعی با بهره‌گیری از ۲۲ میلیارد پارامتر، قادر است در ۸۰ زبان برنامه‌نویسی مختلف عملکرد بهتری نسبت به تمامی ابزارهای AI کنونی داشته باشد.

استارت‌آپ فرانسوی Mistral، که با بودجه عظیم ۶ میلیارد دلاری و تحت حمایت مایکروسافت در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می‌کند، اخیراً از یک ابزار AI جدید که برای برنامه‌نویسی آموزش دیده، رونمایی کرده است.

این استارت‌آپ نوظهور که به دلیل دستاوردهای قابل توجه خود در حوزه هوش مصنوعی به شهرت رسیده، اولین مدل زبان بزرگ (LLM) خود به نام Codestral را معرفی کرده است.

هوش مصنوعی قدرتمند در عرصه برنامه‌نویسی؟

براساس گزارش Venturebeat، Codestral که به صورت غیرتجاری عرضه شده، یک مدل هوش مصنوعی جدید با ۲۲ میلیارد پارامتر است که می‌تواند در زمینه کدنویسی، تمامی رقبا را به چالش بکشد.

توسعه‌دهندگان Mistral بیان کرده‌اند که این هوش مصنوعی در بیش از ۸۰ زبان برنامه‌نویسی توانایی دارد و می‌تواند به عنوان یک ابزار کارآمد برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار به کار گرفته شود.

 

Mistral ادعا می‌کند که Codestral نسبت به تمامی مدل‌های رقیب عملکرد بهتری دارد و می‌تواند به راحتی ابزارهای برنامه‌نویسی مبتنی بر AI دیگر مانند CodeLlama 70B و Deepseek Coder 33B را شکست دهد

مطالب مرتبط