باگ مایکروسافت دیفندر باعث مصرف زیاد حافظه و سیاه شدن صفحه می‌شود

نسخه جدید مایکروسافت دیفندر در آپدیت ویندوز ۱۰ ۲۰H2 ظاهرا مشکلات حادی را برای برخی از کاربران به وجود آورده است. بعضی از کاربران از مصرف بیش از حد حافظه خبر داده‌اند و برخی می‌گویند در هنگام ورود به سیستم با یک صفحه سیاه روبرو می‌شوند.

به گزارش وب‌سایت Borncity که مدعی است از یک ماه قبل این مشکل را زیر نظر گرفته، Microsoft Defender for Endpoint در ویندوز ۱۰ ۲۰H2 مشکلاتی را به وجود آورده است. فهرست این مشکلات از قرار زیر است:

  • مصرف بسیار زیاد حافظه
  • نمایش صفحه سیاه پس از ورود به سیستم (به مدت دو دقیقه یا بیشتر)
  • ناتوانی در باز کردن ورد ۲۰۱۶ یا نسخه‌های جدیدتر یا تاخیر زیاد در باز کردن این نرم‌افزارها
  • تاخیر زیاد Windows Event Viewer در نمایش رخدادها

باگ مایکروسافت دیفندر قبلا هم وجود داشت

مصرف زیاد حافظه احتمالا به خاطر باگی در نشت حافظه رخ داده است. این مشکل ظاهرا چندان جدید نیست و مایکروسافت قبلا هم یک بار آن را برطرف کرده بود. این شرکت می‌گوید مشکل نشت حافظه از بیلد ۱.۳۶۳.۱۷۷.۰ آغاز و بعدا حل شده بود. اما این باگ حالا دوباره برگشته و احتمالا راهکار قبلی برای برطرف‌سازی آن کافی نبوده است.

در حال حاضر اگر با این مشکل روبرو هستید، باید بدانید که منشأ باگ احتمالا پروسه Antimalware Service Executable است و گاهی اوقات با غیرفعال کردن قابلیت Real-time Protection می‌توانید مشکل را حل کنید.

ویندوز دیفندر به عنوان یکی از بهترین آنتی ویروس‌های ویندوز ۱۰ و ۱۱ معرفی شده. موسسه آلمانی AV-TEST در آزمایشی اعلام کرده بود که این برنامه در آزمون‌ها امتیاز کامل را دریافت کرده و عملکردی مشابه مک آفی و آواست داشته است. با این حال، نرم‌افزار امنیتی ویندوز همواره باگ‌های مختلفی داشته که برای برخی کاربران مشکل‌ساز بوده است. مایکروسافت اوایل سال ۲۰۲۱ بالاخره یک آسیب‌پذیری امنیتی ۱۲ ساله را در ویندوز دیفندر برطرف کرد.

منبع: دیجیاتو

مطالب مرتبط