چین شنل نامرئی هری پاتر رو ساخت

پژوهشگر چینی، مرزهای فناوری نوری را جابجا و ما را یک قدم به قلمرو هری پاتر نزدیک کرده است. نوآوری او ، چشم غیر مسلح را به چالش میکشد و درها را بسوی عصر جدیدی باز می کند که در آن مرز بین اشیا مرئی و نامرئی به طرز فزاینده ای محو خواهد شد.

بر اساس گزارش The Indian Express، این شنل نامرئی با تکنولوژی بسیار پیشرفته ای که در ساخت آن بکار رفته، پرتوهای نور را دستکاری می کند و دستیابی به نامرئی سازی نوری را بار دیگر به واقعیت نزدیک می کند. پیامدهای این پیشرفت، بسیار فراتر از یک نوآوری صرف است و هزاران کاربرد عملی خواهد داشت.

یکی ازعجیب ترین چشم اندازها برای این شنل نامرئی کننده، ساخت اتاق های نامرئی است. این فناوری هم چنین میتواند سیستم های امنیتی را متحول و امکان نظارت و کنترل نامحسوس و عملیات های مخفیانه با سطح بی سابقه ای از پنهان کاری را فراهم کند.

هم چنین این موفقیت، فناوری موجود در سمعک های پیشرفته را متحول خواهد کرد. با استفاده از فناوری نامرئی کننده، این دستگاه ها میتوانند بدون نیاز به تجهیزات آشکار و بسیار بزرگ تجربه ی شنیداری را به طور هوشمندانه ای بهبود بخشند.

تحقیقات chu jonhua نشان می دهد که باید در تصور غیرممکن ها تجدید نظر کرد. این دستاورد افق های جدیدی در دیدگاه انسان باز می کند که در آن نامرئی بودن تنها یک افسانه نیست، بلکه یک جنبه ی خارق العاده از واقعیت است.

شنل نامرئی فعلاً تجاری سازی نمی شود و جزئیات کاملی درباره ی فناوری های به کاررفته در آن دردسترس نیست.

منبع: صدانلاین

مطالب مرتبط