اپل نسخه بتای سیستم عامل tvOS 15 را برای توسعه دهندگان منتشر کرد

به گزارش آیتی رسان اپل امشب در کنار سیستم عامل های آی او اس ۱۵، مک او اس مانتری و آیپد او اس ۱۵ از سیستم عامل tvOS 15 نیز رونمایی کرد. این به روزرسانی بهبود های فوق العاده ای را برای کاربران اپل تی وی به ارمغان آورده است. از جمله این قابلیت ها می توان به صدای فراگیر برای کاربران ایرپاد و قابلیت SharePlay در فیس تایم اشاره کرد.

شیر پلی نام ویژگی جدیدی در برنامه فیس تایم است که با استفاده از آن می توانید در حین تماس های فیس تایمی محتوای مورد نظر خود را (صفحه نمایش، موسیقی، ویدیو) با دوستانتان به اشتراک بگذارید. به لطف در دسترس قرار دادن API لازم از طرف اپل، برنامه های شخص ثالث و سرویس های استریمینگ نیز می توانند از این ویژگی استفاده کنند. اپل در حال حاضر در تلاش برای همکاری با سرویس هایی همچون دیزنی پلاس، هولو، HBO Max، تیک تاک، NBA، توییچ و … است.

Apple-TvOs

همچنین قابلیت صدای فراگیر که تا چندین سال فقط مختص iOS بود، توانسته به اپل تی وی و مک نیز راه پیدا کند.

توسعه دهندگان از هم اکنون می توانند نسخه بتای سیستم عامل tvOS 15 را روی اپل تی وی های خود نصب کنند. اپل اعلام کرد که نسخه بتای عمومی این سیستم عامل برای کاربرانی که در برنامه نرم افزار بتای اپل ثبت نام کرده اند حداکثر تا اواسط مرداد ماه منتشر خواهد شد و نسخه نهایی تی وی او اس نیز در پاییز عرضه خواهد شد.

سیستم عامل tvOS 15 برای اپل تی وی HD (نسل چهارم) و هر دو مدل اپل تی وی ۴K (نسل پنجم و ششم) منتشر خواهد شد. البته؛ ممکن است برخی ویژگی ها فقط در مدل های جدیدتر در دسترس باشند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *