بیش از ۵۰ درصد کامپیوترهای اداری قادر به‌ دریافت ویندوز ۱۱ نیستند

بر اساس تحقیقات انجام‌شده توسط Lansweeper، بیش از ۵۰ درصد رایانه‌های اداری از لحاظ سخت‌افزاری توانایی پشتیبانی از ویندوز ۱۱ ندارند.

به گزارش Wccftech، از زمانی که مایکروسافت ویندوز ۱۱ را با پیش‌نیازهای سخت‌افزاری عجیبش به جهان معرفی کرد، همه در این فکر بودند که آیا دستگاه آن‌ها می‌تواند از سیستم‌عامل جدید پشتیبانی کند یا خیر. متاسفانه پاسخ به این سؤال غالبا منفی است. اخیرا مطالعه‌ای روی بیش از ۳۰ میلیون دستگاه در بیش از ۶۰ هزار شرکت انجام شده که نشان می‌دهد وضعیت در بخش سازمانی نیز خوب به نظر نمی‌رسد.

Lansweeper، شرکت پشت این تحقیق، می‌گوید:

از زمانی که مایکروسافت ویندوز ۱۱ را معرفی کرده است، تیم‌های فناوری اطلاعات در شرکت‌های بزرگ تحت فشار قرار گرفتند تا نقشه‌ای برای حمله طراحی کنند. برای اجرای این سیستم‌عامل جدید، آن‌ها به یک بررسی سریع و مقرون‌به‌صرفه برای ویندوز ۱۱ نیاز دارند تا دستگاه‌های واجد شرایط را برای به‌روزرسانی شناسایی کنند.

تحقیقات ما نشان می‌دهد که بیش از ۵۵ درصد ورک‌استیشن‌ها قادر به دریافت ویندوز ۱۱ نیستند.

بر اساس این مطالعه، تنها ۴۴٫۴ درصد از دستگاه‌ها نیاز سخت‌افزاری پردازنده را برآورده می‌کنند و تنها ۵۲٫۵۵ درصد از آن‌ها تراشه‌ی TPM مورد نظر مایکروسافت را دارند. مسیر نصب دستی باز است؛ اما بار سنگینی را بر دوش تیم‌های فناوری شرکت‌های بزرگ قرار دارد. نباید تهدید مایکروسافت مبنی بر توقف ارائه به‌روزرسانی‌ امنیتی برای دستگاه‌هایی که ویندوز ۱۱ به‌زور و بدون داشتن الزامات سخت‌افزاری روی آن‌ها نصب شده است فراموش کنیم. ماشین‌های مجازی حتی بدتر عمل کردند؛ زیرا در حال حاضر تنها ۰٫۲۳ درصد از آن‌ها الزامات TPM در ویندوز ۱۱ را پشتیبانی می‌کنند.

این یک مسئله کوچک نیست و باعث می‌شود بار دیگر مطمئن شویم قرار است سیستم‌عامل جدید مایکروسافت دردسرهای زیادی برای شرکت‌های بزرگ و کوچک ایجاد کند. بعضی استدلال می‌کنند اکنون زمان آن فرا رسیده است که شرکت‌ها به فکر ارتقای سخت‌افزاری سیستم‌های خود بیفتند و اگر چنین کاری انجام بدهند، امنیت دستگاه‌های آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند؛ اما مسئله این است که حدود ۵۰ درصد از سخت‌افزارها به‌راحتی قابل ارتقا نیستند و این اقدام بزرگی برای شرکت‌ها خواهد بود که باید روی آن فکر کنند.

مایکروسافت هنوز اصرار دارد که به همه بگوید با الزامات سخت‌افزاری ویندوز ۱۱، سعی در بهتر کردن مسائل امنیتی دستگاه‌های خود دارد.

منبع: زوم ایت

آموزش دوره مایکروسافت

مطالب مرتبط