اپل شرکت مایکروسافت را به طراحی توطئه علیه خود متهم کرد

در حال حاضر کمپانی اپل درگیر یک نبرد حقوقی نفس‌گیر با شرکت Epic بر سر آزادی عمل توسعه‌دهندگان در فروشگاه اپ استور است. اما به گفته اپل شرکت مایکروسافت عامل پشت پرده این جدال محسوب می‌شود.

وکلای اپل با حضور در دادگاه طی هفته گذشته شهادت لوری رایت؛ مدیر اجرایی ایکس‌باکس را رد کرده و اعلام کردند: “هر ناظر عاقلی احتمالا از خود خواهد پرسید که آیا شرکت Epic به‌عنوان یک بازیگر پوششی به مایکروسافت خدمت می‌کند؟” مایکروسافت پیش‌تر در حمایت از Epic در دادگاه شهادت داده و پیرامون دلایل منطقی بودن تصمیم خود مبنی بر دریافت کارمزد ۳۰ درصدی از درآمد توسعه‌دهندگان توضیحاتی را ارائه کرد (مایکروسافت سخت‌افزار تولیدی خود را با زیان‌دهی به فروش می‌رساند). این در حالیست که شرایط برای شرکت اپل کاملا متفاوت بوده است.

اپل ادعا می‌کند که در این پرونده شرکت مایکروسافت با Epic تبانی نموده است؛ چرا که غول آمریکایی نیز به‌دنبال ارائه روش‌های پرداخت موازی به مشتریان و انتشار xCloud در سیستم‌عامل iOS است. به باور برخی کارشناسان افراد منطقی به آسانی متوجه می‌شوند که Epic برای حمله به اپل نیاز به دلیل خاصی ندارد و برخی اتهامات مطرح شده علیه اپل (مثلا حذف جک صوتی هدفون برای افزایش فروش هدفون‌های بلوتوث یا کاهش سرعت گوشی‌های قدیمی برای تشویق کاربران به ارتقاء سریع‌تر هندست‌های خود) به‌مراتب بیش‌تر قابل پذیرش هستند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها این جدال حقوقی در هفته آینده به پایان می‌رسد و فارغ از برنده شدن هرکدام از طرفین شرکت اپل احتمالا در شیوه عملکرد خود تغییراتی را ایجاد خواهد کرد.

آیا شما نیز تصور می‌کنید که مایکروسافت به‌عنوان مغز متفکر نبرد میان شرکت‌های اپل و Epic نقش‌آفرینی می‌کند؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *