اپل در پی اقدام یک کارآفرین ایرانی، فروش Apple Watch سری ۹ و اولترا ۲ را متوقف می‌کند

در پی اقدام شرکت مسیمو با مدیریت «جو کیانی»، اپل به‌زودی فروش اپل واچ اولترا ۲ و سری ۹ را در آمریکا متوقف می‌کند.

اپل اعلام کرده که در پی دعوای حقوقی بر سر نقض پتنت‌های شرکت فناوری پزشکی «مسیمو» (Masimo)، فروش اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ را در آمریکا متوقف می‌کند. شرکت مسیمو توسط کارآفرین ایرانی، «جو کیانی»، تأسیس شده است و مدیریت می‌شود.

اپل در بیانیه‌‌ای از توقف فروش این محصولات از تاریخ ۲۱ دسامبر (۳۰ آذرماه) در فروشگاه آنلاین و از تاریخ ۲۴ دسامبر (۳ دی‌ماه) در خرده‌فروشی‌های خود خبر داده است. البته این توقف فروش تنها محدود به ایالات‌متحده است و کاربران در کشورهای دیگر قادر به خرید این دو مدل اپل واچ خواهند بود.

توقف فروش اپل واچ در پی اقدام یک مدیر ایرانی

مرکز تجارت بین‌الملل (ITC) در اکتبر امسال اعلام کرد که در پی نقض پتنت‌های اندازه‌گیری اکسیژن خون مسیمو توسط اپل، فروش برخی مدل‌های اپل واچ باید متوقف شود و رئیس‌جمهور ایالات‌متحده، «جو بایدن»، تا تاریخ ۲۵ دسامبر (۴ دی‌ماه) فرصت دارد تا این دستور را وتو کند.

اپل اعلام کرده است با وجود مخالفت شدید با دستور ITC، همچنان از آن پیروی خواهد کرد. علاوه‌براین، کوپرتینویی‌ها به‌دنبال راه‌های مختلف برای ادامه فروش اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ در ایالات‌متحده خواهند بود. ظاهراً یکی از این راه‌ها، تغییر الگوریتم است.

طبق گزارش Bloomberg، مهندسان اپل در تلاش برای تغییر الگوریتم‌های مورد استفاده در سنسور اندازه‌گیری اکسیژن خون اپل واچ هستند. بنابراین ظاهراً اپل به‌دنبال یک راه‌حل نرم‌افزاری است تا با انتشار یک آپدیت، نحوه عملکرد سنسور اپل واچ را تغییر دهد و بتواند دوباره محصولاتش را در آمریکا به فروش برساند.

با وجود چنین رویکردی، مسیمو به بلومبرگ اعلام کرده است که نقض پتنت به سخت‌افزار و نه نرم‌افزار مربوط می‌شود. در همین راستا، به باور مسیمو، ارائه آپدیت نرم‌افزاری نمی‌تواند مشکل را برطرف کند و اپل برای رفع مشکل باید به‌سراغ سخت‌افزار جدیدی برود.

از سال ۲۰۲۰ تا به امروز، مسیمو اپل را به جذب نیروهای خود و سرقت اسرار تجاری متهم کرده است تا بتواند فناوری اندازه‌گیری اکسیژن خون را به اپل واچ سری ۶ و نسل‌های بعدی‌اش بیاورد.

مسیمو در بیانیه‌ای اعلام کرده است که اقدام اخیر نشان می‌دهد که حتی قدرتمندترین کمپانی جهان هم باید از قانون پیروی کند.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط