حذف موقتی والت متامسک از اپ استور، صنعت رمزارز را در شوک فرو برد

اپل برای ساعاتی نه‌چندان طولانی، والت متامسک را از فروشگاه آنلاین آیفون حذف کرد تا طرفداران رمزارز در شوک فرو بروند.

متامسک (MetaMask)، یکی از والت‌های رمزارز محبوب‌ دنیا، از شعبه‌ی آمریکایی فروشگاه آنلاین اپ استور آیفون حذف شد؛ اما ساعاتی بعد بازگشت این اپلیکیشن را به فروشگاه اپل شاهد بودیم. حذف متامسک را نخستین‌بار حساب Watcher Guru در ایکس (توییتر سابق) اطلاع‌رسانی کرد.

لحظاتی پس از حذف‌شدن این اپلیکیشن از اپ استور، سخن‌گوی متامسک در پستی جدید نوشت: «از این مسئله آگاهیم و در تلاشیم تا بفهمیم که چه اتفاقی افتاد. همچنین، می‌کوشیم که مشکل در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف شود.»

به‌دنبال حذف متامسک، نگرانی زیادی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شد؛ چون افراد سودجو معمولاً در این شرایط اپلیکیشن‌هایی با نام مشابه منتشر می‌کنند تا سراغ کلاه‌برداری از کاربران بروند. سخن‌گوی متامسک گفت: «بزرگ‌ترین آسیب هنگام حذف اپلیکیشن‌های رسمی، ایجاد فضا برای اپلیکیشن‌های مخرب است.»

حذف‌شدن متامسک، واکنش‌های متعددی را در شبکه‌های اجتماعی به‌دنبال داشته است. بازار کریپتو به‌دلیل حواشی دادگاه سم بنکمن‌فرید، بنیان‌گذار صرافی سقوط‌کرده‌ی FTX، شرایط جالبی ندارد و قیمت اکثر رمزارزها افت کرده است. هم‌زمان حذف متامسک باعث شد تا برخی از کاربران تصور کنند که اپل علیه صنعت کریپتو موضع گرفته است.

سخن‌گوی متامسک می‌گوید که دلیل‌ حذف‌شدن این اپلیکیشن نامشخص است. او به کاربران اطمینان داده است که دلیل حذف مشکل امنیتی نبوده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در لحظه‌ی حذف‌شدن متامسک، سایر اپلیکیشن‌های رمزارز ازجمله کوین‌بیس و بایننس همچنان در اپ استور دردسترس بودند.

دن فاینلی، هم‌بنیان‌گذار و یکی از توسعه‌دهندگان ارشد متامسک، اواخر سال گذشته‌ی میلادی به‌صورت عمومی از سیاست‌های اپ استور انتقاد کرده بود. انتقاد شدید او در نتیجه‌ی حذف اپلیکیشن کوین‌بیس از اپ استور مطرح شد. او گفته بود حاضر است که سریعاً اکوسیستم اپل را رها کند.

در سال ۲۰۱۹، متامسک از فروشگاه آنلاین گوگل پلی نیز حذف شد؛ اما پس از یک هفته به این فروشگاه برگشت.

منبع : زوم ایت

مطالب مرتبط