اپل تعمیر آیفون‌های سرقتی را متوقف می‌کند

احتمالا به زودی تعمیر دستگاه‌های معیوب اپل مشکل‌تر از قبل خواهد شد. بر اساس یک گزارش از این پس قرار است سرقت یا گم شدن یک آیفون به فروشگاه‌های اپل و نیز ارائه کنندگان خدمات مجاز این کمپانی اعلام شود تا تعمیر کنندگان دستگاه‌ها از تعمیر آیفون خراب سرقتی یا گم شده خودداری کنند.

در این گزارش اشاره شده که اپل یادداشتی را برای فروشگاه‌های خود و ارائه دهندگان خدمات مجاز ارسال کرده تا از پذیرش دستگاه‌های گم شده خودداری کنند. ظاهرا کارمندان اپل از طریق یک سیستم داخلی به نام «GSX» از این موضوع مطلع می‌شوند. احتمال می‌رود این موضوع به این معنی باشد که تعمیرکاران می‌توانند شماره شناسه دستگاه کاربر یا همان IMEI را به کمک سیستم ثبت دستگاه GSMA بررسی کنند و از احتمال به سرقت رفتن یا گم شدن آن اطلاع یابند.

سیستم ثبت GSMA یک پایگاه داده جهانی است که کاربران می‌توانند با کمک آن IMEI و نیز وضعیت فعلی دستگاه خود از جمله گم شدن، به سرقت رفتن یا سو استفاده شدن از دستگاه را در آن ثبت کنند.

 

اپل پیش از این اجازه تعمیر آیفون هایی که توسط Find My iPhone قفل شده بودند را نمی‌داد. سیاست جدید، یک راهکار تکمیلی برای روش قبلی محسوب می‌شود. از طرف دیگر این موضوع ممکن است بسیاری از مشتریان را از خرید آیفون دست دوم منصرف کند؛‌ چرا که ممکن است نگران باشند که اگر دستگاهی سرقتی را خریداری کنند، امکان تعمیر آیفون در آینده در نمایندگی‌های رسمی را نداشته باشند. با این حال باید اشاره کرد که این موضوع هنوز به طور رسمی از سوی اپل تایید نشده است.

این نکته را نیز باید مورد توجه داشت که محدودیت‌های تعمیر آیفون در کشور ما اهمیت چندانی ندارد؛ چون اپل در ایران فاقد نمایندگی رسمی است و تقریبا تمامی آیفون‌ها توسط تعمیرکاران متفرقه تعمیر می‌شوند.

قیمت آیفون‌ها در سال‌های اخیر به مرور افزایش پیدا کرده و همین موضوع موجب شده بسیاری از افراد به فکر خرید یک آیفون دست دوم باشند. در نتیجه اپل به فکر توسعه سرویس اشتراک سخت‌افزار با دریافت حق اشتراک ماهیانه افتاده است. البته هنوز مشخص نیست که این سرویس اشتراکی چه زمانی از راه برسد.

 

منبع:‌دیجیاتو

 

 

 

آموزشگاه عصر رایان شبکه 

مطالب مرتبط