اپل احتمالا در حال ساخت کنترلر بازی برای آیفون و آیپد است

طبق جدیدترین شواهد بدست آمده، اپل ممکن است قصد داشته باشد برای برخی دستگاه‌های خود مانند آیفون یا آیپد کنترلر بازی طراحی کند. طی سال گذشته، شایعات بسیار زیادی درباره حضور کوپرتینویی‌ها در بازار کنسول و بازی شنیده می‌شد و حالا پرونده‌های کشف شده آن‌ها را تقویت می‌کنند.

همانطور که Patently Apple گزارش می‌دهد، اپل این بار به جای ایالات متحده، پتنتی را در اروپا به ثبت رسانده که قوانین متفاوتی دارد. دستگاه یا کنترلر به تصویر کشیده شده در این پتنت را همانطور که مشخص است، می‌توان به روش‌های متفاوتی مورد استفاده قرار داد.

روش‌های استفاده از کنترلر بازی اپل

بر اساس توضیحات پتنت، اپل در حال آزمایش سه سبک کنترلر بازی است. مورد اول که در تصاویر با گزینه‌های ۶A ،۶B ،۶F ،۶J مشخص شده‌اند، دستگاه جانبی را نشان می‌دهد که می‌توان آن را به آیفون متصل کرد تا به عنوان یک کنترلر مورد استفاده قرار بگیرد. البته توضیحات زیادی درباره نحوه اتصال آن‌ها به دستگاه با وجود یک پورت لایتنینگ ارائه نشده است.

در مورد دوم، کنترلر به عنوان یک سطح صاف و نسبتا باریک در مقابل نمایشگر آیفون قرار می‌گیرد (چیزی شبیه به صفحه کلید) و حتی ممکن است روی آن از نمایشگر ثانویه استفاده شود. در سبک سوم اپل به سراغ رویکردی سنتی‌تر رفته که همچنان شامل طراحی کیبوردی می‌شود اما دکمه‌های متفاوت و جزئی‌تری در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

در مجموع این پتنت شامل یک سند ۲۶۶ صفحه‌ای می‌شود که در آن به جزئیات جالبی از برنامه‌های بالقوه اپل برای راه‌اندازی بخش تجهیزات جانبی بازی خود اشاره شده است. با وجود تفاسیری که تاکنون شنیده‌ایم، به نظر می‌رسد غول فناوری واقعا قصد داشته باشد تا بخش بازی خود را تقویت کند.

تابستان دو سال قبل مشخص شد که اپل در حال توسعه یک کنسول با پردازنده ARM است و پس از آن، استخدام چندین مهندس ایکس باکس توسط غول فناوری، مورد توجه نشریات قرار گرفت. اما هنوز به صورت دقیق مشخص نیست که چه زمانی شاهد عرضه کنسول اپل خواهیم بود.

 

منبع: دیجیاتو

مطالب مرتبط