اپلیکیشن گوگل ترنسلیت رکورد بیش از ۱ میلیارد بار دانلود در سراسر جهان را شکست

گوگل ترنسلیت برای بسیاری از کاربران سراسر جهان یک اپلیکیشن بسیار مهم محسوب می‌شود. بسیاری از اسناد آنلاین به زبان مادری ما نوشته نشده‌اند و در این میان بسیاری از افراد به مطالعه اسناد مختلف به شکلی گسترده می‌پردازند. اگرچه انگلیسی پرکاربردترین زبان در فضای اینترنت به‌شمار می‌رود؛ اما بسیاری از افراد قادر به مطالعه این زبان نیستند. بعلاوه سرویس مترجم گوگل ابزاری مفید برای افرادی است که از یک منطقه جدید بازدید می‌کنند. بنابراین چندان تعجب‌آور نیست که یک گزارش جدید به ثبت رکورد دانلود بیش از ۱ میلیارد نوبتی اپلیکیشن گوگل ترنسلیت در گوگل پلی استور اشاره می‌کند.

اگرچه این اپلیکیشن ایده‌آل نیست؛ اما کارآیی آن در بسیاری از سناریوها پاسخگوی نیازهای کاربران خواهد بود. در حال حاضر ۷ میلیون بررسی مختلف پیرامون گوگل ترنسلیت نوشته شده و این اپلیکیشن موفق به کسب امتیاز ۴.۵ از ۵ شده است.

این برنامه بسیار کوچک بوده و با استفاده از قابلیت مترجم آنلاین خود از قابلیت ترجمه میان ۱۰۸ زبان مختلف پشتیبانی می‌کند. بعلاوه این اپلیکیشن از قابلیت ترجمه آفلاین ۵۹ زبان مختلف برخوردار است (البته پکیج زبان‌ها بایستی توسط برنامه دانلود شود). برنامه مترجم گوگل از قابلیت ترجمه تنها با یک نوبت لمس پشتیبانی می‌کند. بدین منظور تنها کافیست متن موردنظر خود در یک دستگاه اندرویدی را کپی نموده و سپس برای ترجمه آن دکمه شناور مربوطه را لمس کنید. بعلاوه گوگل ترنسلیت از قابلیت تنظیم علاقه‌مندی‌ها و همگام‌سازی چندین دستگاه مختلف برخوردار است. کاربران با استفاده از اپلیکیشن دوربین موبایل می‌توانند متون مندرج درون یک تصویر را به‌صورت آنی ترجمه نمایند. در حال حاضر این قابلیت از ۹۴ زبان مختلف پشتیبانی می‌کند. عملکرد گفتگوی ۲ زبانه از ۷۰ زبان پشتیبانی نموده و مشخصه ترجمه متون دست‌نویس نیز از ۹۶ زبان پشتیبانی می‌کند. این مشخصه ابزاری بسیار مناسب برای کاربرانی است که متد ورودی زبان خارجی را بر روی سیستم‌‌های خود نصب نکرده‌اند.

اپلیکیشن گوگل ترنسلیت هر روزه بیش از ۱۰۰ میلیارد واژه مختلف را ترجمه می‌کند. این برنامه اخیرا به‌روزرسانی شده و تمامی ویژگی‌های این به‌روزرسانی بدون پرداخت هزینه قابل دسترس هستند.

گوگل ترنسلیت از سابقه حدودا ۱۱ ساله برخوردار است

در رده ترجمه زبانی نیز گوگل ترنسلیت یکی از قدیمی‌ترین اپلیکیشن‌ها محسوب می‌شود. طی سالیان اخیر کمپانی گوگل به‌طور مداوم اپلیکیشن مترجم خود را با امکانات جدید و رابط کاربری آسان‌تر به‌روزرسانی کرده است. بنابراین یقینا گوگل بابت تمامی سرمایه‌گذاری‌های انجام شده روی سرویس مترجم خود ابدا پشیمان نیست و این برنامه عملکردی کاملا مطلوب ارائه می‌دهد.

گوگل اپلیکیشن مترجم زبانی خود را در سال ۲۰۱۰ منتشر کرد. این پدیده بدان معناست که اکنون از زمان ورود این اپلیکیشن به بازار حدودا ۱۱ سال گذشته است. رکورد ۱ میلیارد بار دانلود ظرف مدت ۱۱ سال چندان فوق‌العاده نیست؛ خصوصا اگر این رقم را با تعداد دانلود اپلیکیشن‌هایی نظیر تیک‌تاک مقایسه نماییم. با این‌حال چنین دستاوردی با توجه به کل تعداد اپلیکیشن‌های موجود در گوگل پلی استور کماکان چشمگیر به‌نظر می‌رسد.

از آنجا که گوگل ترنسلیت بخشی از پکیج اجباری اپلیکیشن‌های GMS (سرویس‌ موبایلی گوگل) به‌شمار نمی‌رود؛ لذا رکورد ۱ میلیارد بار دانلود مربوط به کاربران بوده و شرکت‌های تولیدکننده را شامل نمی‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *