ویندوز ۱۲ احتمالا سال ۲۰۲۴ از راه می‌رسد

با توجه به استقبال ویژه‌ای که از ویندوز ۱۱ شد، مایکروسافت تمرکز خود را روی ساختن ویندوز ۱۲ گذاشته است تا بتواند به روند موفقیت‌آمیز سیستم عامل پر طرفدارش ادامه دهد. بر همین اساس احتمالا اگر مشکلی در روند توسعه نسل جدید ویندوز پیش نیاید، امکان دارد که تا آخر سال ۲۰۲۴ شاهد معرفی ویندوز ۱۲ از سوی ردموندی‌ها باشیم.

چند ماه پیش گزارش شد که مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای شروع روند توسعه Windows 12 است. دور از انتظار نبود که مایکروسافت برای ادامه دادن به این روند، تصمیم بگیرد تا ویندوز ۱۲ را هرچه سریع‌تر معرفی کند.

 

ویندوز ۱۲ احتمالا در آینده‌ای نزدیک معرفی می‌شود

بر اساس گزارش های منتشر شده، مایکروسافت در حال تغییر برنامه‌های خود در راستای ارائه به‌روزرسانی‌های بزرگ و جدید برای ویندوز است. بنابراین امکان دارد که ردموندی‌ها هر سه سال، یک به‌روزرسانی مهم را برای کاربران ویندوز انتشار می‌دهند. این به‌روزرسانی‌ها می‌تواند نسل جدیدی از ویندوز باشد. با توجه به این‌که ویندوز ۱۱ سال ۲۰۲۱ ارائه شده، می‌توان گفت که مایکروسافت طی سال ۲۰۲۴ احتمالا از ویندوز ۱۲ را رونمایی کند.

اگر مایکروسافت نظر خود را تغییر ندهد، این نقشه پشت سرهم تکرار می‌شود. مایکروسافت همزمان با ارائه نسل‌های جدید ویندوز، پشتیبانی از نسل‌های قدیمی  را متوقف نخواهد کرد. در نتیجه اگر قصد آپدیت کردن دستگاه ویندوزی خود را نداشته باشید، جای نگرانی وجود نخواهد داشت. مایکروسافت در سیاستی تازه، هر چند ماه ویژگی‌های جدیدی را در اختیار کاربران نسخه‌های‌ قبل ویندوز نیز قرار می‌دهد.

با توجه به تمام این‌ها، ردموندی‌ها در نظر دارند تا به‌روزرسانی نیمه دوم ۲۰۲۲ را برای ویندوز ۱۱ منتشر کنند و از سال آینده سیاست منسجم‌تری را برای پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز اجرا کنند. هنوز مشخص نیست که ویندوز ۱۲ از چه ویژگی‌های جدیدی نسبت به نسل‌های قبل برخوردار است، اما می‌توان امیدوار بود که مانند ویندوز ۱۱ جذاب باشد. فعلا نمی‌توان صحت تمام این اطلاعات را تأیید کرد و باید منتظر گزارشات تکمیلی بیشتری باشیم.

منبع:digito

مطالب مرتبط