اپراتورها از نظر شاخصهای ارتباطی چه وضعیتی دارند؟
شاخصهای ارتباطی برای اپراتورها بسیار مهم بوده و پیشرفت در هر بخش از این شاخصها منجر به رتبهبندی بهتر شرکتها میشود. این موضوع در بین متخصصین و فعالان ارتباطات داخلی و خارجی بسیار مهم بوده و به همین منظور، آمار مربوطه به صورت دورهای اعلام میگردد. البته اپراتورها نیز از آمارهای مذکور به منظور تبلیغات گسترده خود استفاده کرده و روی نقاط قوت این امتیازات تمرکز میکنند!
به گزارش آیتیرسان، اپراتورهای فعال کشورمان که در سالهای اخیر فعالیت زیادی برای جذب کاربر داشتند و البته موفقیتهایی نیز در این زمینه کسب کردند، از نظر معیارهای مختلف خطوط واگذارشده دائمی و اعتباری، تعداد کشورهای دارای ارتباط رومینگ، میزان پوشش جادهای، درصد پوشش جمعیتی، شهر و روستاهای تحت پوشش، درصد مکالمات موفق و غیرموفق مورد بررسی قرار گرفتند که باعث شده تا وضعیت کلی این شرکتها مشخص گردد.
متولی انتشار آمار شاخصهای ارتباطی نیز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بوده که در ماههای اخیر جزو سازمانهای بسیار فعال و موثر در کشورمان است و توانسته اقدامات موثری را انجام دهد. ایرانسل، همراه اول و رایتل هر کدام در بخشهای مختلف دارای مزیتهای گوناگونی هستند و نقاط قوت ویژهای دارند که باعث شده تا کاربران و مشترکین مخصوص خود را جذب نمایند.
شاخصهای شرکت همراه اول
شاخصهای شرکت ایرانسل
شاخصهای شرکت رایتل