مجیک کیبورد، مجیک ماوس و مجیک ترک‌پد همچنان با درگاه لایتنینگ عرضه شدند

مجیک کیبورد و مجیک ماوس اپل که همراه آی‌مک M3 عرضه می‌شوند، نه از درگاه USB-C، بلکه از لایتنینگ استفاده می‌کنند.

اپل بامداد امروز از آی‌مک جدید با تراشه M3 رونمایی کرد. ولی در کمال تعجب، اعلام شد که در کنار این دستگاه همان لوازم جانبی قبلی، یعنی مجیک ماوس و مجیک کیبوردی عرضه می‌شود که نه از درگاه USB-C، بلکه از درگاه لایتنینگ بهره می‌برند.

از زمانی که سری آیفون ۱۵ معرفی شد و اپل بالاخره به‌خاطر فشارهای اتحادیه اروپا درگاه USB-C را به‌جای لایتنینگ به این گوشی آورد، پیش‌بینی می‌شد که این شرکت کم‌کم در تمام محصولات خود از این پورت استاندارد استفاده کند. بنابراین انتظار می‌رفت که محصولات سری مجیک هم به USB-C مجهز شوند؛ اما این اتفاق نیفتاد.

اپل در مراسم صبح امروز اعلام کرد که iMac ۲۴ اینچی جدید که از تراشه M3 بهره می‌برد، با مجیک ماوس و مجیک کیبورد قبلی عرضه می‌شود و دارای همان درگاه لایتنینگ خواهد بود. بنابراین احتمالاً باید منتظر بمانیم تا ببینیم این شرکت در آینده تصمیمی برای استفاده از USB-C در این دستگاه‌ها خواهد داشت یا خیر.

عرضه محصولات سری مجیک اپل با درگاه لایتنینگ

گفتنی است که این غول فناوری آمریکایی پس از تجهیز سری آیفون ۱۵ به USB-C، محصولاتی نظیر ایرپاد پرو نسل دو، ریموت کنترل اپل تی‌وی، اپل پنسل و آیپد جدید را هم به این درگاه مجهز کرد. بنابراین حالا در کنار لوازم جانبی آی‌مک، تنها محصولاتی که هنوز درگاه لایتنینگ دارند، ایرپاد معمولی، ایرپاد مکس و آیفون SE هستند.

اینکه در سیاست‌های اپل چه تغییری رخ داده است و چرا برخی محصولات به درگاه USB-C مجهز شده‌اند و برخی نه، دقیقاً مشخص نیست. اما احتمالاً زمان مشخص خواهد کرد که این مهاجرت در آینده چه مسیری را طی خواهد کرد و آیا بالاخره تمام محصولات کوپرتینویی‌ها به این درگاه محبوب مجهز می‌شوند یا خیر.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط