امکان پاسخ به دایرکت‌مشتریان از طریق بات در اینستاگرام فراهم می‌شود

به نقل از دیجیاتو

فیسبوک در حال افزودن پشتیبانی از اینستاگرام به API مسنجر است. با این کار شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از بات و به صورت خودکار به سوالات مشتریان پاسخ دهند.

فیسبوک با اقدام اخیر خود به برند و کسب و کارها اجازه می‌دهد که پیام‌های اینستاگرام را از طریق اپ‌های شخص ثالث مدیریت کنند و همچنین می‌توانند به خدمات مشتری زنده متصل شوند و به درخواست‌ها یا سوالات متداولی که از طریق اینستاگرام دریافت می‌کنند، پاسخ دهند. در این قابلیت می‌توان به سوالات ساده به وسیله بات‌ها و به صورت خودکار پاسخ داد.

برندها از سال ۲۰۱۶ قادر به پاسخ به مشتریان توسط مسنجر هستند. حالا فیسبوک می‌خواهد سرویس‌های پیام‌رسان خود را به یکدیگر نزدیک کند و در همین راستا افزودن چنین ویژگی به اینستاگرام منطقی به نظر می‌رسد.

این API به برندها اجازه خواهد داد که پیام‌ها را از بخش‌های مختلف اینستاگرام شامل Shops و استوری‌ها در یک قسمت مدیریت کنند. آن‌ها می‌توانند اینستاگرام را با سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری یکپارچه کنند. با این کار شرکت‌ها علاوه بر دسترسی به تاریخچه سفارشات مشتری، می‌توانند پیام‌های آن‌ها را نیز مشاهده کنند.

در حال حاضر تمام برندها یا کسب و کارها به چنین ابزارهایی دسترسی پیدا نکردند و جدیدترین API مسنجر هم اکنون در حالت بتای بسته قرار دارد. در این میان چندین برند مانند آدیداس، «Amaro»، «مایکل کورس» و «H&M» در حال آزمایش این ویژگی هستند.

اینستاگرام در سال‌های اخیر به قابلیت‌های زیادی مجهز شده که نه تنها شمار کاربران آن را افزایش داده، بلکه بیشتر مورد توجه کسب و کارها قرار گرفته است. انتظار می‌رود این پلتفرم در سال‌های آینده با ویژگی‌های جدید خود تبدیل به محلی مناسب برای کسب و کار شود و برندهای مختلف بیش از پیش برای تبلیغ و عرضه محصولات خود از آن استفاده کنند.

با وجود تلاش‌های فیسبوک، این احتمال وجود دارد که کنگره آمریکا آن را مجبور به جدایی واتساپ و اینستاگرام کند که البته با توجه به ارتباط مناسب مارک زاکربرگ با سیاستمداران آمریکایی و نقشش در تحریم تیک تاک، شاید چنین اتفاقی رخ ندهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *