آیا پیام‌رسان پیش‌فرض Android موقعیت مکانی شما را لو می‌دهد؟

کاربران متوجه شدند پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید در بخش داشبورد حریم خصوصی پلی استور ظاهر شده است و موقعیت مکانی آن‌ها را لو می‌دهد.

داشبورد حریم خصوصی Play-Store قابلیتی است که به کاربران نشان می‌دهد برنامه‌‌هایی که نصب کرده‌اند به چه داده‌هایی دسترسی دارند و از چه مجوز‌هایی استفاده می‌کنند. اخیراً کاربران متوجه شده‌‌اند پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید در این داشبورد ظاهر شده است و موقعیت مکانی آن‌ها را لو می‌دهد.

به نقل از کاربران Reddit، داشبورد حریم خصوصی پلی استور به آن‌ها هشدار داده بود که پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید موقعیت مکانی شما را با شرکت‌ها یا سازمان‌های نامشخصی به اشتراک می‌گذارد. اتفاق رخ داده موجب نگرانی بسیاری از کاربران شد.

گوگل ادعا می‌کند پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید هیچ‌کدام از داده‌های کاربران از جمله موقعیت مکانی آن‌ها را با دیگران به اشتراک نمی‌گذارد و چنین اتفاقی در پی خطای داشبورد حریم خصوصی رخ داده است.

در حال حاضر هیچ برنامه‌ی دیگری از سوی سازنده‌ی انواع گوشی گوگل در داشبورد حریم خصوصی پلی استور وجود ندارد و به احتمال زیاد پیام‌رسان مورد بحث هم به زودی از لیست برنامه‌هایی که موجب نمایش چنین اخطاری می‌شوند حذف خواهد شد.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط