یک نوجوان با سواستفاده از قابلیت AirDrop موجب بروز تاخیر در پرواز هواپیما شد!

AirDrop یک روش مفید برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها میان دستگاه‌های اپلی محسوب می‌شود. اما ابزارهایی از این‌دست همانند یک شمشیر ۲ لبه عمل می‌کنند. چنان‌چه کاربران در مواقع عدم نیاز از غیرفعال نمودن مشخصه AirDrop غافل شوند؛ در این‌صورت احتمالا با اعلان‌هایی ناخواسته از سوی افرادی ناشناس در نزدیکی خود مواجه خواهند شد. این افراد احتمالا برای ارسال تصاویر و ویدیوها به گوشی کاربران تلاش می‌کنند.

یک نوجوان با سواستفاده از قابلیت AirDrop موجب بروز تاخیر در پرواز هواپیما شد!
یک نوجوان با سواستفاده از قابلیت AirDrop موجب بروز تاخیر در پرواز هواپیما شد!

این سناریو در خصوص یک مسافر نوجوان درون پرواز شرکت هوایی United Airlines مشاهده شد. اقدام این شخص نوجوان موجب تخلیه مسافران درون هواپیما شد. به‌نظر می‌رسد که این نوجوان تصور می‌کرده که ارسال تصاویر یک اسلحه ایرسافت برای سایر مسافران پرواز از طریق AirDrop می‌تواند به‌عنوان یک شوخی خنده‌دار قلمداد شود. این اقدام موجب شد تا مقامات، مسافرین را از داخل هواپیما تخلیه نموده و ضمن بازررسی داخل هواپیما به بررسی مجدد مسافران از جنبه امنیتی بپردازند.

در ادامه مشخص شد که تصویر مذکور در زمان و مکان دیگری به ثبت رسیده و حتی در صورت ارسال تصویر اسلحه توسط مسافر نوجوان نیز وی در آن مقطع زمانی چنین ابزاری را به‌همراه نداشته است. با این‌حال اقدام فرد نوجوان احتمالا موجب عصبانیت مقامات شده و آن‌ها مجوز بازگشت وی به پرواز را صادر نکردند.

هنوز مشخص نیست که آیا این نوجوان در نتیجه اقدام خود با عواقب دیگری نظیر جریمه نقدی یا حتی بازداشت مواجه شده است یا خیر؛ اما صرفنظر از این موارد انجام چنین اقداماتی به هیچ عنوان قابل پذیرش نخواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *