Microsoft آزادی عمل بیشتری به کاربران ویندوز ۱۱ خواهد داد

با توجه به آخرین بیلد پیش‌نمایش ویندوز ۱۱، مایکروسافت قصد دارد دست کاربران را برای اعمال تغییرات در برخی اپلیکیشن‌ها باز بگذارد.

مایکروسافت بیلد پیش‌نمایش جدید ویندوز ۱۱ را با شمار‌ه‌ی ۲۳۵۸۵ برای کاربران اینسایدر خود منتشر کرده است. بر اساس بیانیه‌ی Microsoft، این بیلد به کاربر اجازه می‌دهد که تعداد بیشتری از برنامه‌های از پیش نصب شده و بومی ویندوز از جمله کورتانا، فوتوز، Remote Desktop و دوربین را حذف کند.

راضی شدن مایکروسافت به حذف کورتانا توسط کاربران تصمیمی منطقی است؛ چرا که این اپلیکیشن مدت‌ها است که منسوخ شده و دیگر کار نمی‌کند. به نظر می‌رسد که سازنده‌ی ویندوز به زودی کورتانا را برای همیشه از این سیستم‌عامل حذف خواهد کرد.

تصمیم ردموندی‌ها در اجازه به کاربران برای حذف اپلیکیشن‌های دلخواه قابل تحسین است. کاربران زیادی هستند که ترجیح می‌دهند سیستم‌عاملی سبک با کمترین تعداد برنامه‌های از پیش نصب شده داشته باشند.

مایکروسافت هم‌چنین در حال انتشار به‌روزرسانی مهمی برای Snipping Tools‌ است تا این اپلیکیشن را با دستگاه‌هایی که از HDR پشتیبانی می‌کنند سازگار کند. از دیگر تغییرات این بیلد می‌توان به ویندوز اکسپلورر اشاره کرد که قرار است میزان توقف و اصطلاحاً کرش آن در سناریوهای مختلف کاهش یابد. نوار وظیفه نیز دیگر نماد قدیمی چت Teams‌ را نمایش نخواهد داد.

مایکروسافت تغییرات کامل بیلد ۲۳۵۸۵ را این‌چنین برشمرده است:

  • برنامه‌های دوربین، فوتوز، People، ریموت دسکتاپ و کورتانا قابل حذف خواهند شد.
  • رفع چند باگ که موجب کرش فایل اکسپلورر می‌شدند.
  • رفع باگی که باعث می‌شد بخشی از منوی راست‌کلیک (یا Context Menu) هنگام فراخوانی آن با استفاده از لمس یا قلم، از صفحه خارج شود.
  • رفع مشکل ظاهر شدن دکمه‌ی بنفش چت در نوار وظیفه که از زمان به روزرسانی به بیلد ۲۳۵۸۰ پیدا شده بود.
  • هنگام باز یا رفرش کردن کوپایلت در ویندوز ۱۱، اگر از دسترسی صوتی استفاده می‌کنید، برای کلیک کردن در باکس Ask Me Anything باید از دستور Show Grid‌ استفاده کنید.
  • ما در حال ارائه‌ی Snipping Tool نسخه‌ی ۱۱٫۲۳۱۰٫۴۹٫۰ برای اینسایدرهای ویندوز از طریق کانال‌های Canary‌ و Dev هستیم که موجب بهبود پشتیبانی از نمایشگر‌های HDR‌ می‌شود. ثبت اسکرین‌شات و ضبط ویدئو در صفحاتی که از HDR‌ پشتیبانی می‌کنند، منجر به بهبود نهایی نمایش رنگ‌ها خواهد شد.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط