کلادفلر با اجرای مرورگر در فضای ابری از نفوذ هکرها جلوگیری می کند

به نقل از دیجیاتو

سرویس ایزو‌له سازی «کلادفلر» که مرورگر وب را در فضای ابری اجرا می‌کند در فاز بتا ارائه شد. این سرویس ریسک‌های امنیتی را از کاربران دور کرده و احتمال سواستفاده هکرها از مرورگر برای آلوده‌سازی سیستم را به حداقل می‌رساند.

این روزها بسیاری از امور محاسباتی به جای نرم‌افزارهای مختلف در مرورگر و بر بستر نت صورت می‌گیرد. همین عامل باعث شده شرکت‌ها با استفاده از سرویس ایزوله سازی، مرورگر را به جای سیستم کاربر در ماشین‌های مجازی واقع در دیتاسنتر ارائه دهندگان سرویس ابری اجرا کنند. هدف از اینکار این است که تهدیدات متوجه مرورگر در ماشین مجازی باقی مانده و کامپیوترهای شرکت را آلوده نکنند.

بسیاری از سرویس‌های ایزوله‌سازی مرورگر ایزوله را ضبط کرده و استریم زنده آنرا برای کاربر می‌فرستند که باعث کاهش چشمگیر سرعت می شود. روش دیگر هم که بازگشایی صفحه، بررسی آن و ارسال به کاربر است می‌تواند به عدم شناسایی برخی تهدیدات یا نمایش نادرست صفحه منجر شود.

کلادفلر برای حل این مشکل سرویس جدیدی را توسعه داده که تنها خروجی نهایی مرورگر از رندر یک صفحه وب را به کاربر ارسال می‌کند. در نتیجه تنها چیزی که به دستگاه کاربر ارسال می‌شود، بسته‌ای از دستورات خام برای رندر صفحه است که نه تنها تهدیدی را متوجه سیستم نمی‌کند بلکه به معنی سازگاری آن با مرورگرهای کروم، اج، فایرفاکس و سافاری است.

از آنجا که کلادفلر در ۲۰۰ شهر دنیا دارای دیتاسنتر است، سرویس ایزوله سازی مرورگر آنها باید فارغ از مکان کاربر سرعت بالایی داشته باشد. کاربران مشتاق می‌توانند از همین حالا برای استفاده از نسخه بتای این سرویس ثبت‌نام کنند. این شرکت طی ماه‌های اخیر از سرویس‌های دیگری نظیر هشدار وقوع حملات DDoS به سایت‌ها، افزایش سرعت سایت‌های وردپرسی و پلتفرم تحلیل سایت با تمرکز بر امنیت نیز رونمایی کرده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *