راهکار باورنکردنی Beeper : برای فعال‌سازی آی‌مسیج اندروید، آیفون بخرید

 

توسعه‌دهندگان بیپر مینی برای فعال‌سازی دوباره‌ی آی‌مسیج در گوشی‌های اندرویدی، دست‌به‌دامان آیفون‌های جیل‌بریک‌شده می‌شوند.

وب‌سایت Mac Rumors می‌گوید توسعه‌دهندگان بیپر مینی (همان نرم‌افزاری که آی‌مسیج گوشی آیفون را به گوشی‌های اندرویدی می‌آورد) برای مقابله‌با محدودیت‌های اپل از آیفون‌های جیل‌بریک‌شده کمک می‌گیرند.

بیپر مینی مکالمات متنی کاربران آی‌مسیج را شناسایی و به حباب آبی‌رنگ تبدیل می‌کند (در گوشی‌های اپل، پیام‌های آی‌مسیج حباب آبی دارند و پیام‌های معمولی با حباب سبز مشخص می‌شوند).

به‌لطف Beeper Mini، کاربران اندروید می‌توانند به قابلیت‌هایی نظیر واکنش به پیام‌ها، ارسال فایل‌های چندرسانه‌ای و چت‌های گروهی آی‌مسیج دسترسی داشته باشند، آن هم بدون این‌که کاربر آیفون متوجه شود طرف مقابلش گوشی اندرویدی دارد.

بیپر مینی هنگام راه‌اندازی اولیه، ثبت سیم‌کارت گوشی‌های اندرویدی را در سرورهای اپل امکان‌پذیر می‌کرد؛ با این‌حال اپل سریعا دست‌به‌کار شد و راهکار بیپر مینی را مسدود کرد. حالا بیپر مینی صرفا با آدرس ایمیل کار می‌کند و برای استفاده از آن باید حتما در اپل آیدی لاگین کنید.

با افزایش سخت‌گیری اپل، توسعه‌دهندگان بیپر مینی روش جدیدی ارائه کردند که نیازمند استفاده از مک بوک و سایر کامپیوترهای اپل است. در این روش باید نرم‌افزار Beeper Cloud روی مک نصب شود تا امکان ساخت شناسه‌های هویت‌سنجی تحت عنوان Registration Data وجود داشته باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این سرویس همچنان عملکرد غیرقابل‌اتکا دارد.

بیپر در جدیدترین راهکار برای دورزدن محدودیت‌های اپل، از کاربرانش درخواست خواهد کرد که به‌منظور فعال‌سازی آی‌مسیج در اندروید، سراغ خرید گوشی آیفون قدیمی بروند.

پس از تهیه‌ی آیفون، امکان نصب یک ابزار رایگان روی آن فراهم می‌شود تا شناسه‌ی فعال‌سازی iMessage را بسازد و استفاده از بیپر در گوشی اندروید امکان‌پذیر شود.

موضوع مهم این است که آیفون قدیمی موردبحث باید حتما جیل‌بریک شود. به‌علاوه آیفون باید همواره روشن و به وای‌فای متصل باشد تا درخواست تولید مجدد شناسه، به‌طور مرتب ثبت شود.

اگر کاربران توانایی تهیه‌ی آیفون جیل‌بریک‌شده را نداشته باشند، بیپر چنین دستگاهی را در ازای هزینه‌ی اندک ماهانه به آن‌ها قرض می‌دهد. مک‌رومرز می‌گوید سرویس جدید در سال ۲۰۲۴ ارائه می‌شود، البته فقط به شرطی که تقاضای کافی برای آن وجود داشته باشد.

ظاهرا سرویس جدید بیپر برای لحظاتی کوتاه روی وب‌سایت رسمی این شرکت قرار گرفته و سپس حذف شده است؛ اما مک‌رومرز توانست جزئیات آن را ثبت کند.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط