پلی‌استیشن ۵ سونی به پرفروش‌ترین کنسول در تاریخ ایالات‌‌متحده تبدیل شد

سال گذشته شرکت سونی کنسول گیمینگ نسل جدید خود با نام پلی‌استیشن ۵ را به بازار عرضه کرد. فروش این محصول در ایالات‌متحده و ژاپن از ماه نوامبر آغاز شد و در ادامه طی همان ماه شاهد عرضه پلتفرم مذکور در مناطق بیش‌تری بودیم. اکنون PS5 شرکت سونی رسما رکورد پرفروش‌ترین کنسول در تاریخ ایالات‌متحده را به خود اختصاص داده است. بر اساس تجزیه و تحلیل انجام شده توسط موسسه NPD Group جدیدترین کنسول شرکت سونی از زمان عرضه خود طی حدودا ۵ ماه قبل از هر ۲ جنبه تعداد دستگاه‌های فروخته شده و ارزش دلاری فروش در صدر نمودارها قرار گرفته است.

مت پیسکاتلا؛ مدیر اجرایی موسسه NPD خاطرنشان کرد که نینتندو سوئیچ به پرفروش‌ترین پلتفرم سخت‌افزاری در ۳ ماهه نخست سال جاری میلادی تبدیل شده است؛ در حالی‌که کنسول پلی‌استیشن ۵ سونی از جنبه ارزش فروش رتبه نخست را در ایالات‌متحده کسب کرده است.

داده‌های گردآوری شده نشان می‌دهند که فروش کلی سخت‌افزارهای گیمینگ در ماه مارس سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۴۷ درصد بیش‌تر بوده و رکورد فروش ۶۸۰ میلیون دلاری را به ثبت رسانده است. مجموع مبلغ هزینه شده برای خریداری این تجهیزات طی سال ۲۰۲۱ معادل با ۱.۴ میلیارد دلار بوده است؛ رقمی که از افزایش ۸۱ درصدی ارزش فروش نسبت به دوره مشابه سال قبل حکایت دارد.

سونی معتقد است که جدیدترین کنسول پلی‌استیشن این شرکت تا روز ۳۱ مارس سال ۲۰۲۲ (۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۱) فروش بالغ بر ۱۲.۸ میلیون دستگاهی را تجربه خواهد کرد؛ رقمی که از میزان فروش کنسول PS4 در دومین سال عرضه آن به بازار نیز بیش‌تر خواهد بود. بعلاوه سونی در زمینه فروش لوازم جانبی نیز پیشتاز بوده است؛ تا جایی که کنترلر DualSense پلی‌استیشن ۵ به برترین ابزار جانبی از جنبه ارزش فروش طی ماه مارس و ۳ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ تبدیل شد.

اخبار مرتبط نشان می‌دهند که کمپانی ژاپنی در اوایل هفته جاری به‌روزرسانی جدید کنسول PS5 را منتشر کرد. این به‌روزرسانی دربردارنده مشخصه جدیدی موسوم به One-Touch Play بوده و امکان ارتقاء فضای ذخیره‌سازی برای کنسول را فراهم می‌کند. مشخصه One-Touch Play هنگام روشن شدن کنسول، تلویزیون متصل به آن‌را نیز روشن می‌کند. بعلاوه به‌روزرسانی جدید به کاربران امکان می‌دهد تا در زمان شارژ شدن کنترلر خود از میزان شارژ باتری آن مطلع شوند. پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی برای برخی نمایشگرهای PC با رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی یکی دیگر از امکانات آپدیت جدید به‌شمار می‌رود. این قابلیت امکان نمایش بازی‌ها با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه را فراهم می‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *