هوش مصنوعیبیاموزیمتکنولوژی

هوش مصنوعی chat gpt جدید درسی از مهارت‌ها ارائه می‌دهد.

GPT-4o Y، open ai را با حالتی نیمه‌کامل منتشر کرد، آخرین فناوری چت‌بات خود. این فناوری بسیار برای اثبات خود دارد.

زمانی که آپن‌ای‌آی، آخرین نسخه از چت‌بات بسیار محبوب خود یعنی ChatGPT را این ماه معرفی کرد، یک صدای جدید با تلفظ‌ها و احساساتی شبیه به انسان همراه بود. نمایش آنلاین همچنین شامل آموزش چت‌بات به یک کودک برای حل مسئله هندسی بود.

اما به تعجب من، نمایش اصلی در واقع به نوعی موندگاری بود و در حقیقت بازی از دست داده شد.هوش مصنوعی ChatGPT جدید منتشر شد بدون اکثر ویژگی‌های جدیدش، از جمله بهبود صدا ، همچنین امکان استفاده از دوربین ویدئویی گوشی برای تجزیه و تحلیل زمان واقعی چیزی شبیه به حل یک مسئله ریاضی هنوز در دسترس نیست.

در حالی که تأخیر وجود داشت، شرکت همچنین صدای ChatGPT که برخی افراد می‌گفتند شبیه به صدای بازیگر اسکارلت جوهانسون بود را غیرفعال کرد، بعد از اینکه او تهدید به اقدام قضایی کرد، و جایگزین آن صدای مختلفی شد.

در حال حاضر، آنچه که واقعاً در ChatGPT جدید منتشر شده، امکان بارگذاری عکس برای تجزیه و تحلیل توسط چت‌بات است. کاربران می‌توانند پاسخ‌های سریع‌تر و شفاف‌تری انتظار داشته باشند. همچنین، این چت‌بات قادر به ترجمه زبان در زمان واقعی است، اما ChatGPT پاسخ خود را با صدای قدیمی و ماشینی‌تری می‌دهد.

با این حال، این چت‌بات برجسته که صنعت تکنولوژی را به هم ریخته است، ارزیابی کردنش ارزش داشت. پس از استفاده از آن به مدت دو هفته، احساسات مختلطی داشتم. در ترجمه زبان عملکرد بسیار خوبی داشت، اما در ریاضی و فیزیک دچار مشکل شد. به طور کلی، بهبود معنی‌داری نسبت به نسخه قبلی، ChatGPT-4، ندیدم. قطعاً نمی‌خواستم به کودک خود درس بدهد.

این روش، که شرکت‌های هوش مصنوعی ویژگی‌های جدید وحشتناک را قول می‌دهند و محصول نیمه‌پخته‌ای ارائه می‌دهند، روندی است که ممکن است مردم را گیج و ناراحت کند. عنصر Ai Pin به قیمت ۷۰۰ دلار، یک سنجاق سینه هوشمند از شرکت نوپایی به نام Humane که توسط مدیرعامل آپن‌ای، سام آلتمن، حمایت مالی شده است، به دلیل ابرگرمایی و ارائه ناهماهنگی‌هایی مورد نقد قرار گرفت. همچنین، Meta به تازگی به برنامه‌های خود یک چت‌بات هوش مصنوعی اضافه کرده است که در اکثر وظایف معرفی شده، مانند جستجوی بلیط هواپیما، کارآیی ندارد.

شرکت‌ها به دلیل تمایل به کمک انجام دادن به بهبود تکنولوژی، محصولات هوش مصنوعی را در وضعیت نازکی منتشر می‌کنند. در گذشته، وقتی که شرکت‌ها محصولات جدیدی مانند تلفن‌های هوشمند را معرفی می‌کردند، آنچه که به ما نشان داده می‌شد، ویژگی‌هایی مانند دوربین‌های جدید و صفحه‌های نمایش روشن‌تر بود. اما در مورد هوش مصنوعی، شرکت‌ها یک نمایش از آینده ممکن را می‌دهند، فناوری‌هایی را نشان می‌دهند که در حال توسعه هستند و تنها در شرایط محدود و کنترل شده کار می‌کنند. ممکن است یک محصول پخته و قابل اعتماد بیاید – یا هم نیاید.

درسی که از این همه می‌توان گرفت، این است که ما به عنوان مصرف‌کنندگان، باید از هیجان و هیاهوی هوش مصنوعی دوری کنیم و به آرامی و با احتیاط به آن نگریسته و از خریدن تکنولوژی‌های نیمه‌پخته خودداری کنیم تا زمانی که مشاهده می‌کنیم که ابزارها به عنوان آگهی شده عمل می‌کنند، پولی صرفشان نکنیم.

سوبارائو کامبهامپاتی، استاد و پژوهشگر هوش مصنوعی در دانشگاه ایالتی آریزونا، نیز چت‌بات را به برخی آزمون‌ها انداخت و گفت که او هیچ بهبود ملحوظی در استدلال نسبت به نسخه گذشته ندیده است.

او به ChatGPT یک پازل در مورد بلوک‌ها ارائه داد:

اگر بلوک C روی بلوک A باشد و بلوک B جداگانه روی میز باشد، می‌توانید به من بگویید چطور می‌توانم یک پشته از بلوک‌ها را با بلوک A روی بلوک B و بلوک B روی بلوک C بسازم، اما بدون جابجایی بلوک C؟

جواب این است که تحت این شرایط امکان دارد که بلوک‌ها را به این شکل ترتیب دهید، اما به طور ثابت، همانطور که در نسخه‌های گذشته بوده است، ChatGPT-4o با یک راه‌حل خود که شامل جابجایی بلوک C است، به جواب می‌رسد. در این آزمون و سایر آزمون‌های استدلال، ChatGPT اغلب قادر بوده است تا با دریافت بازخورد، به پاسخ صحیح برسد، که با رویکرد مخالف با نحوه کار هوش مصنوعی است، آقای کامبهامپاتی گفت.

“شما می‌توانید آن را اصلاح کنید، اما زمانی که این کار را انجام می‌دهید، از هوش خود استفاده می‌کنید”، او گفت:
open ai به نتایج آزمون اشاره کرد که نشان می‌دهد GPT-4o حدود دو درصد بالاتر در پاسخ به سوالات دانش عمومی نسبت به نسخه‌های قبلی ChatGPT امتیاز گرفته است، که نشان‌دهنده بهبود کمی در مهارت‌های استدلال آن است.

مطالب مربوط را مطالعه کنید :

آینده هوش مصنوعی تا ۵ سال آینده

خدمات هوش مصنوعی لنوو

قابلیت های گلکسی رینگ فاش شد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا