قیمت موبایل با کاهش قیمت دلار به‌زودی کاهش می‌یابد!

بازار تلفن همراه با متعادل شدن قیمت دلار به یک تعادل نسبی رسیده و فعالان این بازار می‌گویند که در صورت ادامه‌دار بودن این وضعیت شاهد کاهش قیمت موبایل نیز خواهیم بود.

این روزها فعالان بازار موبایل روزهای خوبی را در مقایسه با ماه‌های گذشته سپری می‌کنند که دلیل اصلی آن کاهش نسبی قیمت‌هاست. فعالان این حوزه می‌گویند که رونق نسبی به بازار برگشته است و در صورت ادامه یافتن این وضعیت، رکود عمیقی که در ماه‌های اخیر شاهد آن بودیم از بین خواهد رفت.

یکی از فعالان بازار می‌گوید که دلیل اصلی وضعیت فعلی، افزایش واردات موبایل با توجه به کاهش نسبی قیمت ارز است. شرکت‌های فعال حوزه موبایل با توجه به کاهش قیمت ارز اقدام به واردات کرده‌اند و در صورتی که تغییری در قیمت دلار رخ ندهد، این اقدامات بیشتر شده و به تبع آن قیمت‌ها نیز کاهش می‌یابد.

یکی دیگر از فعالان بازار معتقد است که کاهش ۱۰ درصدی قیمت به سیاست‌های دولت نیز وابسته بوده و تسهیلاتی که برای رجیستری اعمال شده، دخیل بوده است. البته با این وجود به نظر می‌رسد که اواخر شهریور به روزهای بهتری برای بازار برسیم و با افزایش خریدهای مردم، رونق به بازار برگشته و شرکت‌ها نیز واردات بیشتری انجام دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *