خالق ChatGPT دوشنبه خبرهای مهمی اعلام می‌کند

OpenAI قصد دارد در اولین کنفرانس توسعه‌دهندگان خود، خبرهای جذابی مثل ارزان‌تر شدن مدل‌های خود را اعلام کند.

انتظار می‌رود سازنده‌ی ChatGPT یعنی OpenAI در اولین کنفرانس توسعه‌دهندگانش که قرار است روز دوشنبه (۱۵ آبان ۱۴۰۲) برگزار شود، پیشرفت‌ مدل‌های هوش مصنوعی خود را اعلام خواهد کرد. درواقع این شرکت تصمیم دارد قیمت مدل‌ها را کاهش و عملکرد آن‌ها را بهبود دهد.

کنفرانس OpenAI نشان‌دهنده‌ی جاه‌طلبی این شرکت برای گسترش خدماتش به جامعه‌ای فراتر از مصرف‌کنندگان عادی است.

درواقع این استارتاپ هوش مصنوعی قصد دارد به ارائه‌دهنده‌ی پلتفرم موفق تبدیل شود و سم آلتمن مدیرعامل شرکت مذکور وعده‌ی چند خبر عالی را به شرکت‌کنندگان در رویدادش داده است.

کنفرانس توسعه‌دهندگان OpenAI، رویدادی یک‌روزه خواهد بود و در منطقه‌ای از سانفرانسیسکو برگزار خواهد شد.

OpenAI پس‌ از سال‌ها تلاش در نوامبر گذشته با انتشار ChatGPT به یکی از سریع‌ترین برنامه‌های کاربردی جهان تبدیل شد. شور و شوق هوش مصنوعی مولد در واقع با روی کار آمدن این چت‌بات به‌طور گسترده آغاز شد. هوش مصنوعی مولد می‌تواند با استفاده از داده‌های گذشته، محتوای کاملاً جدیدی مثل متن، عکس و کد نرم‌افزاری را تولید کند.

OpenAI با پشتوانه‌ی چند میلیارد دلاری مایکروسافت، به هوش مصنوعی پیش‌فرض بسیاری از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌ها تبدیل شده است و به کاربران کمک می‌کند مقالات، قراردادها، برنامه‌های سفر و حتی رمان‌های کاملی بنویسند.

Reuters گزارش داده بود OpenAI به‌روزرسانی‌های جدیدی را با تمرکز بر کاهش هزینه‌ها برای توسعه‌دهندگانش و همچنین قابلیت‌های جدیدی ارائه خواهد داد. کاهش هزینه‌ها، نگرانی بزرگی برای شرکای تجاری این استارتاپ محسوب می‌شود؛ زیرا مدل‌های قدرتمند OpenAI برای کارکرد پایدار و بی‌وقفه به هزینه‌های زیادی نیاز دارند.

ویژگی‌های بصری ChatGPT نیز این چت‌بات را قادر می‌سازد با تجزیه‌وتحلیل تصاویر، به توسعه‌دهندگان کمک کند برنامه‌هایی با کاربردهای جدید در زمینه‌های مختلف ازجمله سرگرمی و پزشکی بسازند.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط