اخبار قدیمیرویداد هاشبکه اجتماعیکسب و کار

فیس‌بوک و اینستاگرام لرزیدند!

هزاران کاربر در سراسر جهان در روز سه‌شنبه با مشکلاتی در دسترسی به اینستاگرام و فیس‌بوک روبرو شدند.

داون دتکتور، وب‌سایت رصد قطعی، گزارش می‌دهد که حدود ۵۰۰ هزار کاربر فیس‌بوک، ۵۰ هزار کاربر اینستاگرام و ۱۰ هزار کاربر مسنجر با مشکلاتی در ورود به حساب‌های خود یا استفاده از این پلتفرم‌ها مواجه بودند.

گزارش‌های قطعی مربوط به اینستاگرام و فیس‌بوک مسنجر نیز به ترتیب حدود ۵۰ هزار و ۱۰ هزار گزارش بودند، اما در عرض یک ساعت پس از شروع، تعداد گزارش‌ها کاهش یافت. برخی کاربران با مشکل خارج شدن از حساب فیس‌بوک خود روبرو شدند، در حالی که دیگران در اینستاگرام اعلانی دریافت کردند که “مشکلی پیش آمده است” و فیدهای آنها لود نمی‌شود.

اختلال در تردز، رقیب ایکس، نیز مشاهده شد.

همچنین، شبکه اجتماعی توییتر که رقیب تردز است، نیز اختلالی داشت و به کاربران پنجره‌ای نشان داد که به جای فید، پیامی نمایش داده شد که “مشکلی پیش آمده است، لطفاً بعداً دوباره امتحان کنید”.
به نظر می‌رسد که این مشکل به طور کامل حل شده است، اما باید منتظر ماند و دید که آیا در آینده دوباره شاهد چنین قطعی‌هایی خواهیم بود یا خیر.
به گزارش داون دتکتور، تقریباً یک ساعت و نیم پس از شروع، تعداد گزارش‌های مربوط به مشکلات فیس‌بوک به کمتر از ۸۰ هزار نفر رسید، و گزارش‌های اختلال مربوط به اینستاگرام و فیس‌بوک مسنجر نیز به طور قابل توجهی کاهش یافت.

با توجه به اطلاعات داون دتکتور که بر اساس تعداد گزارش‌های کاربران است، تعداد واقعی کاربرانی که با این اختلال دسترسی مواجه شدند، احتمالاً بیشتر است.

صفحه وضعیت متا نیز در روز سه‌شنبه “اختلال‌های عمده” را نشان می‌داد که بر روی ورود به فیس‌بوک و بخش‌های دیگر این پلتفرم تأثیر می‌گذاشت.

اندی استون، سخنگوی متا، در پستی در شب سه‌شنبه در شبکه اجتماعی توییتر نوشت که اطلاع دارند مردم با مشکلات دسترسی به خدمات آنها روبرو هستند و در حال حاضر در حالکار برای حل این مشکل هستند.

به گزارش شبکه سی ان ان، در سال ۲۰۲۱، فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ نزدیک به شش ساعت از دسترس خارج شدند. در آن زمان، شرکت متا (صاحب فیس‌بوک و اینستاگرام) به کاربران اطمینان داد که این قطعی‌ها به دلیل فعالیت‌های مخرب اتفاق نیفتاده است.

منبع :ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا