شکایت مجلس از تخلفات فیلیمو، نماوا و روبیکا

به گزارش تکنا رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اعلام کرد دو پلتفرم اشتراک فیلم به نام های نماوا و فیلیمو و پیام رسان داخلی روبیکا در محاسبه هزینه اشتراک اینترنت کاربران دچار تخلف شده اند. به گفته حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر این سه پلتفرم مبلغی بیشتر از هزینه موردنظر از مشترکان دریافت کردند.

طی شکایت ارسالی به کمیسیون اصل ۹۰ در رابطه با تخلف این سه مجموعه عنوان شده است که آنها پهنای باند مورد نیاز کاربران را با ۵۰ درصد هزینه اضافه محاسبه کردند و از طرف دیگر حق اشتراک خود را به صفر رسانده بودند. هم اکنون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باید در مورد این موضوع پاسخگو باشد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی می گوید: در جلسه ای که تشکیل شد از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خواسته شده تا طی اسناد معتبر و به عنوان متولی حقوق مصرف کنندگان و ناظر بر مقررات فضای مجازی این تخلف را پیگیری کند. از این سازمان خواسته شده تا در مورد اقدامات خود در مورد این مشکل توضیحاتی را بیان کند.

در حال حاضر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات تذکر شفاهی به سه مجموعه داده شده اما به نظر می رسد پلت‌فرم روبیکا به تخلف خود ادامه می دهد. این سه پلتفرم باید در مورد اضافه دریافتی خود میزان مبلغ و دقیق آن توضیح دهند و همچنین آن ۵۰ درصد اضافه دریافتی نیز به مشترکان بازگردانده شود. سوال اصلی اینجاست که چگونه سازمان تنظیم مقررات این پهنای باند را مجاز تلقی کرده و اجازه داده که پهنای باند به این طریق محاسبه شود.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی به صراحت اعلام کرد که موارد فوق خلاف قانون بوده و خود رگولاتوری باید در این مورد پاسخگو باشد. زمان تعیین شده برای رسیدگی به این تخلف و ارائه گزارشات رگولاتوری ده روز است. در این موضوع علاوه بر رگولاتوری در عدم نظارت و اعمال قانون، پلتفرم ها نیز مقصر هستند. در صورت غیرقانونی بودن افزایش قیمت ها نیز با این سه پلتفرم حتما برخورد خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *