تلاش گوگل کروم برای ارتقاء برنامه‌های پیشرفته وب

به نقل از نبض فناوری از آنجایی که شرکت های بیشتری و توسعه دهندگان مستقل در حال استفاده از برنامه‌های پیشرفته وب(PWA) به عنوان راه حل ترجیحی خود برای برنامه های بومی هستند، مایکروسافت و گوگل به تدریج ویژگی های جدید PWA را برای بهبود تجربه برنامه های وب در ویندوز و سایر سیستم عامل ها اضافه می کنند.

برنامه پیشرفته وب جدیدترین فناوری وب است که به همه امکان می دهد از وب سایت ها به عنوان برنامه های تلفن همراه یا دسکتاپ بومی استفاده کنند.

به نظر می رسد گوگل در آخرین تلاش برای بهبود تجربه برنامه های وب در حال کار روی برنامه ای جدید است که به PWA اجازه می دهد تا پرونده ها را در سیستم فایل سیستم عامل مدیریت کنند(بخواند).

در مرورگر، یک کنترل کننده پرونده توانایی برنامه وب را برای مدیریت فایل با مجموعه خاصی از انواع MIME و یا پسوند پرونده نشان می دهد. به عنوان مثال هنگامی که ویرایشگر تصویر را به عنوان برنامه وب نصب می کنید، می تواند توانایی مدیریت یکی از این انواع پرونده ها (jpg ،png و غیره) را در مانیفست خود ثبت کند.

به طور طبیعی، وقتی روی تصاویر ذخیره شده در سیستم (خارج از وب) دوبار ضربه بزنید، از برنامه وب انتظار دارید که پرونده های تصویری را در یکی از این قالب ها باز کند. در حالی که یک برنامه وب می تواند توانایی مدیریت یکی از این انواع پرونده ها را در مانیفست خود ثبت کند، این ویژگی در حال حاضر توسط کرومیوم پشتیبانی نمی شود.

گوگل خاطر نشان کرد که هدف پروژه جدید آنها بهبود شفافیت بین برنامه های وب و برنامه های بومی و ارائه تجربه کاربری سازگارتر با امکان پشتیبانی از کنترل کنندگان پرونده است.

گوگل به عنوان بخشی از به روزرسانی بعدی برنامه وب در حال کار روی یک دستورالعمل جدید است که از کاربران می خواهد تأیید کنند آیا PWA می تواند خود را به عنوان یک مدیر پرونده برای پسوندهای پرونده خاص ثبت کند.

کرومیوم در حال حاضر از قابلیت مدیریت آزمایشات مبدا در کروم و سایر مرورگرها پشتیبانی می کند؛ اما API های جدید مدیریت پرونده با سایر API هایی که مراحل آزمایشی مبدا را طی می کنند متفاوت است.

این بدان معنی است که نسخه اصلی به معماری خاصی احتیاج دارد: با هربار بازدید از یک برنامه وب بررسی می کنیم که آیا دارای یک رمز آزمایشی مبدا معتبر است یا خیر و در این صورت، مدیریت کنندگان پرونده را ثبت و زمان انقضا رمز را ذخیره می کنیم. گوگل خاطرنشان کرد: اگر کد معتبر نیست، ما دستیار پرونده ها را لغو ثبت می کنیم. هنگام راه اندازی کروم، همچنین برای همه برنامه هایی که رمز آزمایشی اصلی آنها منقضی شده، دستیار پرونده ها را لغو ثبت می کنیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *