به روزرسانی امنیتی ویندوز ۷ برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

مایکروسافت یک به روزرسانی امنیتی خاص و رایگان برای سیستم عامل ویندوز ۷ عرضه می کند تا از کاربران در برابر تهدیداتی که در آستانه برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا رخ می دهد، حفاظت کند.

این به روزرسانی امنیتی رایگان در اختیار دیگر کشورهایی که در آنها در سال ۲۰۲۰ انتخابات برگزار می شود نیز قرار خواهد گرفت. هدف از این کار افزایش ایمنی ویندوز ۷ اعلام شده که تا سال آینده میلادی از فهرست سیستم عامل های مورد پشتیبانی مایکروسافت خارج می شود.

بر اساس بررسی های انجام شده در آمریکا اکثر سیستم های رایانه ای مورد استفاده در ده هزار حوزه برگزاری انتخابات این کشور از رایانه هایی مجهز به ویندوز ۷ و همین طور نسخه های قدیمی تر ویندوز استفاده می کنند و عدم پشتیبانی مایکروسافت از این ویندوزها می تواند خطرات امنیتی جدی ایجاد کرده و به موفقیت حملات هکری کمک کند.

پشتیبانی رسمی مایکروسافت از ویندوز ۷ در تاریخ ۱۴ ژانویه به اتمام می رسد و از این تاریخ مایکروسافت دیگر برای رفع حفره های امنیتی این سیستم عامل تعهدی به عرضه وصله های نرم افزاری ندارد. لذا هکرها در صورت شناسایی نقص های جدید در ویندوز ۷ می توانند از آن سواستفاده کنند. مایکروسافت امیدوار است با تمهید جدید خود بتواند با مشکل یادشده مقابله کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *